Facebook е изправена пред поредната антимонополна битка в Европа. Това се случва в разгара на продължаващото разследване на социалната мрежа в Германия и предстоящото дело срещу нея във Великобритания.

Този път Европейската комисия (ЕК) се готви да разследва предполагаемата злоупотреба с власт на платформата в областта на класифицираната реклама.

В хода на разследването, което може да започне след броени дни, европейските регулатори ще търсят по-голяма ясното относно популяризирането на Facebook услугата Marketplace. Притесненията им са свързани с вероятността Facebook да подбива конкурентите си, популяризирайки услугата безплатно до своите 2.85 милиарда потребители.

Социалната мрежа е единствената фирма в сферата на големите технологии, която засега е избегнала антимонополното разследване на Европейския съюз (ЕС).

Припомняме, че европейските регулаторите заведоха дело срещу Apple, след като установиха, че технологичният гигант е нарушил правилата на конкуренцията с политиките си в App Store. За нарушения в областта на конкуренцията Google пък получи глоба на обща стойност 10 млрд. щ. долара.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *