Генералният директор на компанията Nvidia Дженсен Хуанг даде интервю за интернет изданието Automotive News Europe, в което сподели своята представа за бъдещето на автомобилната промишленост.

Според Хуанг, технологичният прогрес ще промени бизнес модела на автомобилните производители – компаниите ще започнат да продават своите автомобили при цена равна на тяхната себестойност, като ще печелят от автомобилния софтуер. Според предприемача, не става дума за дългосрочна перспектива – пазарът ще се преобрази в рамките на следващите четири години.

Ръководителят на Nvidia предложи с помощта на съвсем опростена математика да се пресметне печалбата на хипотетична компания, която продава по 10 милиона автомобили годишно. Тази компания ги продава на тяхната себестойност, но получава по 5000 щ. долара печалба от всеки един автомобил годишно благодарение на инсталирания в нея специализиран софтуер.

В този случай, допълва Хуанг, тази хипотетична компания ще има стабилен приход от 50 милиарда щ. долара годишно, а в перспектива много повече. И това не е пределът за тази хипотетична автомобилно-технологична компания. Nvidia предполага, че автомобилните производители ще започнат редовно да обновяват софтуера чрез месечен абонамент, който включва различните системи на автопилота и най-разнообразни развлекателни услуги.

Автомобилите постепенно ще се превърнат в абонаментни услуги, а потребителите няма да плащат всичко наведнъж, а всеки месец ще заплащат малки суми докато не приключи технологичният живот на автомобила. При това всеобщите разходи ще намалят, понеже цената на транспорта рязко ще спадне.

През последните години аналогичен бизнес модел използват редица IT компании – Netflix, Spotify, Apple Music и още много други.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *