Продажбите на шлемове за виртуална реалност скачат с над 240%

Юлиян Арнаудов Последна промяна на 02 юли 2022 в 14:59 2775 0

Meta Quest 2 VR Set

Снимка Adria Garcia Sarceda, Unsplash

Meta Quest 2 VR Set

Световните продажби на шлемове за виртуална реалност (VR) скочиха с впечатляващите 241.6% през първите три месеца на 2022 г., спрямо същия период предходната година. Търсенето продължава да расте, като отпушването на доставките на компоненти са основните причини за тези резултати. В началото на 2021 г. недостигът на чипове удари тежко някои сегменти за потребителска електроника.

Въпреки добрите резултати, VR шлемове все още са прекалено нишов продукт, като за цялата 2022 г. се очакват продажби от едва 13.9 млн. бройки. Данните са на изследователската фирма IDC. Устройствата са ключови за изграждането на метавселените – концепция за размиване на дигиталната и физическа реалност, която технологичните гиганти преследват от известно време. Ако VR шлемовете не постигнат масовост, то тогава подобна ще е съдбата и на цялата идея. Самите джаджи все още са големи и скъпи, а съдържанието за тях – сравнително ограничено.

Недостижимата Meta

Безапелационен лидер при VR шлемовете е Meta и тяхното звено за виртуална реалност – придобитата през 2014 г. компания Oculus Rift. Технологичният гигант заема 90% от доставките през първото тримесечие на 2022 г. Най-популярен остава неговия продукт – VR шлемът Quest 2, като това се дължи на по-ниската цена на хардуера и сравнително добре разработения каталог от съдържание. Вторият по интерес от страна на потребителите е Pico на ByteDance – разработчикът на популярната социална мрежа TikTok. Китайската компания заема пазарен дял от 4.5%.

Всички останали, включително водещи технологично във VR компании, като HTC, Sony, DPVR и др., формират останалите 5.5% от пазара. Резултатите може и да променят съотношението догодина, защото се очакват нови модели от част от изброените компании. Поради тази причина, от IDC очакват 2023 г. да бъде критична за VR пазарът, като нови шлемове трябва да представят Meta, Sony и Pico.

Инвестиции и перспективи

Отличните резултати на собственика на Facebook не идват от само себе си, а са вследствие на огромни инвестиции. Технологичният гигант инвестира стабилно в разработването на метавселената си, като VR компонентът е ключов там. Друг важен аспект са криптовалутите и свързаните с тях NFT активи. Затова не е изненада, че след Instagram, Facebook е следващата тяхна платформа, която експериментира с подобни токени.

„Meta продължава да налива огромно количество пари в изграждането на метавселената, но стратегията да се предлагат устройства под себестойност не е устойчива в дългосрочен план“, коментира Джитеш Убрани, мениджър в IDC.

Изследователската фирма очаква през 2022 г. продажбите да се вдигнат с 26.6% до 13.9 млн. бройки. Споменахме, че следващата година ще е ключова за развитието на нишовия сегмент, заради предстоящите тогава премиери на нови VR шлемове. Важно ще бъде и решението дали Apple ще навлезе със собствено устройство, каквито слухове се появяват през последните години. Предвид, позиционирането на компанията в премиум продуктите, един потенциален VR шлем от тях, най-вероятно ще бъде насочен към най-големите ентусиасти и фенове на марката. Въпреки всичко ще окаже ефект върху пазара, като ще насърчи повече производители, а и потребители – да погледнат на VR сферата по-сериозно.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !