Meta води преговори с Tencent за предлагането на хедсета за виртуална реалност Meta Quest на този огромен нов пазар, но потенциалните партньори се притесняват от предишните критики на Зукърбърг към Китай. Главният изпълнителен директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг отдавана се пита, че след като Apple може да продава iPhone в Китай, а Tesla своите електромобили, защо и той да не може да продава своите устройства на този най-голям в целия свят пазар?
Да напомним, че Facebook преди около десетина години бе блокиран на територията на Китай, но сега възнамерява да рестартира бизнеса на Meta като започне да продава своя нов хедсет Quest. Тогава Китай забрани Facebook на територията на страната, понеже платформата нарушава китайските правила за цензура и информационна безопасност. Тогава Зукърбърг разкритикува Китай за ограничаване свободата на словото със своите строги правила относно медиите. Той дори си позволи да каже, че "Нима ни е нужен такъв интернет? Китай само краде технологиите".
Но сега тези думи се обръщат срещу самия него.
Компанията проведе разговори с няколко китайски технологични компании и постигна известен напредък в отношенията си с най-големия производител на видеоигри Tencent Holdings. Но тези усилия едва ли ще доведат до нещо съществено, отчасти защото китайските ръководители на технологични компании се притесняват, че Зукърбърг по принцип не се счита за приятелски настроен към Китай.
Съвместната работа на Meta и Tencent би била полезна и за двете компании. Огромният пазар на Китай може да помогне на Meta да си възвърне част от милиардите долари, които даде за разработването на новия хедсет, на специализирания софтуер и приложенията за метавселената. Tencent от друга страна би могла да реализира наистина големи печалби.
В същото време, докато Meta се опитва да пробие в Китай, редица големи американски компании преосмислят работата си с тази азиатска страна. Apple вече премести част от производството си извън Китай, като и другите компании предприемат подобни мерки.
Има и нещо друго. За Meta ще бъде истинско предизвикателство да предложи подходящо за Китай съдържание. Предполага се, че компанията на Зукърбърг ще представи на китайските потребители съдържание, което е напълно изолирано от глобалните предложения на Meta. А на Tencent ще се наложи да извърши необходимите промени в своите собствени софтуерни продукти с цел постигането на съвместимост с новия хедсет.
Това е поредният от няколкото опита на Meta отново да навлезе в Китай. Но Facebook, точно като WhatsApp и Instagram на Meta, остават блокирани в една страна с около 1,4 милиарда жители. Компанията на Зукърбърг реализира известни приходи от публикуването на китайски реклами във Facebook, но те не са големи.
Wall Street Journal допълва, че Meta е ухажвала редица високопоставени китайски служители и е наела консултант за водене на политиката с Китай, който има много добри познания и връзки.
Ако все пак Meta успее в това начинание, ще се наложи да се конкурира с местните компании, които доминират на китайския пазар. Една от тях е ByteDance, чието устройство Pico владее 43% от китайския пазар в тази област.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари