През следващите няколко месеца китайските електромобили може рязко да поскъпнат заради дефицита за литий, който е необходим в производството на акумулаторни батерии. Компанията Benchmark Mineral Intelligence (BMI) съобщи, че цената на литиевия карбонат е достигнала до 28,6 хиляди щ. долара за един тон, като това е над 300% в сравнение с края на месец октомври миналата година. Според аналитиците, тази криза е предизвикана от изключително високото търсене на електромобили, като в тези условия се оказа, че световната акумулаторна промишленост не е готова към текущите темпове за електрификация на транспорта.
Reuters съобщи, че отчетът на BMI противоречие на популярните прогнози, според, които цената на литий-йонните акумулаторни батерии ще пада благодарение на новопостроените нови фабрики и от появилите се нови технологии. В началото именно така и стана - производителите на електромобили и промишлените гиганти като CATL и BYD успяваха да удовлетворят търсенето благодарение на изградените гигантски фабрики, но търсенето на електромобили се оказа толкова високо, че просто не остава време за добив на необходимите суровини, след обработването на, които се получава литий за акумулаторните блокове.
Най-често използваните в акумулаторните батерии за електромобилите са веществата литиев карбонат и литиев хидроксид. И двата компонента вече поскъпнаха с 300%, като след тях започна да расте цената и на другите материали. Никеловият фосфат на китайския пазар поскъпна с 30%, а кобалтовият хидроокис - с 80%.
Очаква се това да доведе до ръст и в цената на крайния продукт - електромобилите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари