През последните няколко години много онлайн услуги започнаха да преминават към абонаментен принцип на финансиране. Потребителите трябва да плащат абонаменти за практически всяка стрийминг услуга, за все повече медии, даже и за някои сайтове с обща тематика, както и за различни приложения, игри и т.н.
А все повече расте и интересът към абонаменти от страна на инфлуенсърите, създателите на съдържание и известните канали в платформи като Twitch, YouTube и други подобни платформи, съобщава CNBC. Почти всички популярни канали и създатели в YouTube вече имат абонаменти. Обикновено те са не повече от 5 долара на месец, като в замяна предлагат допълнително съдържание, ексклузивни клипове, по-бърз и близък контакт с авторите и др.
За потребителите, които харесват повечко канали обаче, такива абонаменти могат бързо да се натрупат и да плащат доста сериозни сметки. Тези абонаменти не са включени към YouTube Premium например. Така един потребител може неусетно да дава десетки и дори стотици долари за абонаментни такси. На хартия подобна стратегия изглежда губеща тъй като малцина биха били желаещите.
Според опита на някои компании обаче е точно обратното. Повечето големи канали в YouTube например не се управляват от техните звезди. Най-често, когато един канал стане достатъчно известен, той си наема мениджъри. Обикновено това са компании, които специализират в управлението и популяризирането на каналите в YouTube и цялостното онлайн присъствие на дадената личност, която превръщат бранд. Съответно помагат за контакти, спонсорства, управление на финансите и т.н., като за целта прибират процент от приходите.
Една от най-популярните групи е The Try Guys. Тя е много търсена от каналите, тъй като има много опит и популяризирането на съдържанието, знае как да използва алгоритмите правилно и носи големи приходи на клиентите си. Именно тя смело реши да направи собствена платформа, която нарича 2nd Try и чрез нея искаше да намали зависимостта си от платформите на Google.
„Да имаш бизнес, който зависи от реклами, е много нестабилно и непредвидимо. Има толкова много неща, които за извън твоя контрол и ние изпитахме най-лошото от това. В най-добрия случай е стресиращо, а в най-лошия – разяждащо и експлозивно. И те кара постоянно да оптимизираш креативната страна на работата си по начини, които не винаги са в интереса на аудиторията ти“, казва Зак Корнфелд, съосновател на Try Guys.
Притеснение за компанията е била и конкуренцията на TikTok. Рекламодателите отиват предимно там, което вече влияе на приходите от реклами в YouTube. Техният ръст се забавя, а създателите на съдържание търсят по-стабилни източници на доходи.
2nd Try е отговор на това. Стрийминг услугата предлага достъп за 5 долара на месец, като няма реклами. Въпреки че е само на три месеца, платформата вече е на път да излезе на печалба, казват The Try Guys. Тя осигурява 20% от общите приходи на компанията и делът расте.
The Try Guys ще продължат да качват клипове и в каналите в YouTube, но основното послание към платформата е дадено – каналите няма да разчитат само на нея за доходите си и съответно за съществуването си.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари