Известните канали в YouTube все повече се оглеждат към абонаментите

Стоян Ненов Последна промяна на 09 септември 2024 в 19:48 377 0

Известните канали в YouTube все повече се оглеждат към абонаментите

Снимка Starline/Freepik

Известните канали в YouTube все повече се оглеждат към абонаментите

През последните няколко години много онлайн услуги започнаха да преминават към абонаментен принцип на финансиране. Потребителите трябва да плащат абонаменти за практически всяка стрийминг услуга, за все повече медии, даже и за някои сайтове с обща тематика, както и за различни приложения, игри и т.н.

А все повече расте и интересът към абонаменти от страна на инфлуенсърите, създателите на съдържание и известните канали в платформи като Twitch, YouTube и други подобни платформи, съобщава CNBC. Почти всички популярни канали и създатели в YouTube вече имат абонаменти. Обикновено те са не повече от 5 долара на месец, като в замяна предлагат допълнително съдържание, ексклузивни клипове, по-бърз и близък контакт с авторите и др.

За потребителите, които харесват повечко канали обаче, такива абонаменти могат бързо да се натрупат и да плащат доста сериозни сметки. Тези абонаменти не са включени към YouTube Premium например. Така един потребител може неусетно да дава десетки и дори стотици долари за абонаментни такси. На хартия подобна стратегия изглежда губеща тъй като малцина биха били желаещите.

Според опита на някои компании обаче е точно обратното. Повечето големи канали в YouTube например не се управляват от техните звезди. Най-често, когато един канал стане достатъчно известен, той си наема мениджъри. Обикновено това са компании, които специализират в управлението и популяризирането на каналите в YouTube и цялостното онлайн присъствие на дадената личност, която превръщат бранд. Съответно помагат за контакти, спонсорства, управление на финансите и т.н., като за целта прибират процент от приходите.

Една от най-популярните групи е The Try Guys. Тя е много търсена от каналите, тъй като има много опит и популяризирането на съдържанието, знае как да използва алгоритмите правилно и носи големи приходи на клиентите си. Именно тя смело реши да направи собствена платформа, която нарича 2nd Try и чрез нея искаше да намали зависимостта си от платформите на Google.

„Да имаш бизнес, който зависи от реклами, е много нестабилно и непредвидимо. Има толкова много неща, които за извън твоя контрол и ние изпитахме най-лошото от това. В най-добрия случай е стресиращо, а в най-лошия – разяждащо и експлозивно. И те кара постоянно да оптимизираш креативната страна на работата си по начини, които не винаги са в интереса на аудиторията ти“, казва Зак Корнфелд, съосновател на Try Guys.

Притеснение за компанията е била и конкуренцията на TikTok. Рекламодателите отиват предимно там, което вече влияе на приходите от реклами в YouTube. Техният ръст се забавя, а създателите на съдържание търсят по-стабилни източници на доходи.

2nd Try е отговор на това. Стрийминг услугата предлага достъп за 5 долара на месец, като няма реклами. Въпреки че е само на три месеца, платформата вече е на път да излезе на печалба, казват The Try Guys. Тя осигурява 20% от общите приходи на компанията и делът расте.

The Try Guys ще продължат да качват клипове и в каналите в YouTube, но основното послание към платформата е дадено – каналите няма да разчитат само на нея за доходите си и съответно за съществуването си.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !