Windows 11 ще има собствен вградено AI гейм мащабиране подобно на DLSS на Nvidia

Стефан Николов Последна промяна на 13 февруари 2024 в 16:24 948 0

DLSS

Снимка Nvidia

Windows 11 ще има собствен вградено AI гейм мащабиране подобно на DLSS на Nvidia

Microsoft подготвя собствена функция за мащабиране с помощта на изкуствен интелект (AI) за компютърните игри в Windows 11, подобна на DLSS. Потребителят на социалната мрежа X PhantomOcean3 е открил функцията в най-новите тестови компилации на операционната система. Microsoft описва автоматичното увеличаване на резолюцията като начин за "използване на изкуствения интелект с цел поддържащите тези технологии игри да се играят по-плавно и с подобрена детайлност".

Това решение много прилича на технологията Deep Learning Super Sampling (DLSS) на Nvidia, която използва AI за подобряване на игрите, като подобрява честотата на кадрите и качеството на изображението, съобщава The Verge. Компаниите AMD и Intel също предлагат свои собствени варианти на тази технология - FSR и XeSS.

Microsoft все още не е обявила официално тази нова функция за увеличаване на разделителната способност и не е ясно как точно ще работи тя и дали ще изисква специален хардуер. DLSS на Nvidia използва тензорните ядра, които са интегрирани в серията графични карти RTX, докато FSR на AMD и XeSS на Intel работят със собствен хардуер. Напълно възможно е функцията Automatic Super Resolution да изисква подходяща видеокарта или процесор с NPU, за да работи коректно.

Microsoft работи и по подобрена функция за управление на цветовете за Windows 11, която би трябвало да е полезна за най-новите OLED монитори, използващи HDR. От години в ОС Windows липсва добро управление на цветовете на ниво операционна система, като потребителите трябва да добавят свои собствени цветови профили в диалогов прозорец, който прилича на програмен прозорец от времената на Windows 95.

С бъдещите промени управлението на цветовете ще бъде интегрирано в основната област за настройки на дисплея в Windows 11, което ще позволи на потребителите на персонални компютри да задават цветови профили за sRGB и DCI-P3 цветовите пространства. Има и нова функция, която автоматично ще контролира тези различни цветови профили.

"Автоматичното управление на цветовете гарантира, че вашите приложения и всякакво друго съдържание имат точните и верни цветове на всеки съвременен дисплей", казва Microsoft за тази функция за управление на цветовете. Не е ясно обаче дали това ще даде възможност на потребителите на Windows 11 лесно да променят гама кривите.

Да напомним, че получаването на стабилни 60 кадъра в секунда в игровите проекти с трасиране на лъчите все още е твърде сложно. За решаването на този проблем компанията Nvidia започна да използва технологията DLSS, базирана на интелигентно мащабиране с използване на невронни мрежи и хардуерно ускорение на AI алгоритмите. Малко по-късно екипът на доктор Лиза Су представи новата технология AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), която вече е тествана в редица игри. Явно сега е ред на Microsoft, който ще представи собствено решение на ниво операционна система.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !