
Майк Морхайм, съосновател на гиганта в областта на видеоигрите Blizzard Entertainment, изглежда не може да постигне успех с новата си компания Dreamhaven. Един месец след пазарния дебют на Wildgate, мултиплеър шутър игра, компанията е продала едва 130 000 копия. Другата игра на компанията, Sunderfolk, е продала само 62 000 копия от дебюта си през април, пише Морхайм в писмо към служителите.
Въпреки положителните отзиви, и двете игри са се представили под очакванията, казва той, като се търси ново финансиране, но междувременно компанията ще трябва да съкрати разходите си. Морхайм е легендарна фигура в света на видеоигрите, като е помогнал за разработването на заглавия като World of Warcraft, Diablo и Overwatch, докато е работил в Blizzard. В интервю преди време той заяви, че е намалил цената на Wildgate с една трета до 20 долара в платформата за игри Steam. Той се надява, че намалението ще направи играта по-достъпна за играчите.
Dreamhaven не е единствената, която се сблъсква с предизвикателствата да привлече играчи към дебютните си игри. Някои от най-обещаващите нови студия в САЩ се сблъскват с препятствия. Frost Giant Studios, също основана от ветерани на Blizzard, пусна Stormgate през август. Съоснователят и главен изпълнителен директор Тим Мортен заяви наскоро, че играта не получава трафика или продажбите, на които се е надявал. Бизнесът с игри винаги е бил по своята същност зависим от хитовете, но тъй като съществуващите игри продължават да привличат играчи, конкуренцията от други дигитални медии като TikTok се е увеличила, посочва Мортен.
Компаниите за видеоигри се борят да откъснат геймърите от така наречените вечни игри. Заглавия като Fortnite, League of Legends, Counter-Strike 2 и DoTA 2 редовно се обновяват с ново съдържание, за да поддържат интереса на играчите. Новите издания не притежават притегателната сила на дългогодишна общност и каталог от вече закупени цифрови артикули.
Много от новите игри, които се борят да намерят своята аудитория, са предназначени за няколко играчи едновременно, което е особено наситен жанр, но такъв, който изглежда ще генерира приходи от повтарящи се покупки в играта, а не от бързи предварителни продажби.
По време на пандемията безпрецедентен брой хора се обърнаха към игрите, за да прекарват времето си. Въодушевени от бума, броят на сделките и общата инвестиция в индустрията от рисков капитал почти се удвоиха през 2021 г. до 1683 и 13.7 млрд. долара съответно. Тези пари отидоха в много студия за видеоигри, ръководени от разработчици, които искат да подходят по-гъвкаво към игрите.
Лесните пари предизвикаха разцвет на нови студия. Сега, когато игрите им са в напреднала фаза на разработка или са напълно пуснати на пазара, много от тях се сблъскват с по-наситен пазар и предизвикателства при осигуряването на допълнително финансиране.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари