Софтуерният гигант Microsoft обяви, че купува една от най-популярните компании за видеоигри – Activision Blizzard. Сделката е най-голямата в историята на сектора и се оценява на 68.7 млрд. щ. долара. Тя ще осигури на компанията от Редмънд достъп до заглавия като Call of Duty, Spyro, Guitar Hero, Crash Bandicoot и Tony Hawk от Activision, както и Warcraft, Diablo, Overwatch, Hearthstone и StarCraft от Blizzard, в допълнение на Candy Crush от мобилното подразделение King.
Това е втората ключова покупка на технологичния гигант в тази индустрия след като миналата година се сдоби с друго голямо гейм студио - Bethesda. След приключването на сделката през 2023 г., Microsoft ще стане "третата компания в света по размер на приходите след Tencent и Sony".
Тя планира да разшири присъствието си в сегмента на игрите за мобилни устройства и по-специално да направи мобилна версия на един от хитовете на Activision Blizzard - Warcraft. Освен това компанията ще вкара всичките си гейм заглавия в онлайн каталозите си за компютри и конзолата Xbox.
Ръководителят на популярното гейминг студио - Боби Котик - ще запази поста си. След новината за сделката котировките му на електронната борса NASDAQ нараснаха с повече от 30%, а цената на акция надхвърли 90 щ. долара срещу 64 ден по-рано.
Припомняме, че Activision и Blizzard се обединиха през 2008 г., създавайки един от най-големите играчи в гейминг индустрията с нетни приходи за 2020 г. в размер на 8.1 млрд. щ. долара. През последните месеци обаче компанията е раздирана от секс скандали и разследвания.
От своя страна Microsoft, подобно на Facebook и други технологични гиганти, вече обяви интереса си към новия сегмент на виртуалните светове - т.нар. “метавселена”. Очаква се новопридобитите гейм активи да ѝ помогнат за позициониране в него.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари