Netflix планира да предложи игри на базата на филмите и сериалите си

Стоян Ненов Последна промяна на 18 октомври 2023 в 15:02 340 0

Netflix Games

Снимка Netflix

Netflix планира да предложи игри на базата на филмите и сериалите си

Netflix продължава активната разработка на игри, които да предлага като допълнителна придобивка за абонатите си. Вече две години компанията работи по придобиване на малки гейминг студиа и изграждане на свои такива, а сега е готова за следващата стъпка в стратегията си, съобщава The Wall Street Journal.

Тя включва по-масовото предлагане на игрите и ускоряване на разработката и разнообразието от заглавия. Досега Netflix предлагаше мобилни игри, които абонатите можеха да изтеглят на своите смартфони и таблети. Следващата стъпка е насочване към по-големи и сериозни игри, които да се стриймват на телевизори и компютри. С това Netflix може да се окаже директен конкурент на мастодонтите в бранша – Sony, Microsoft, Nintendo и др.

Другата част от плана е увеличаване на разнообразието от игри. Сред тях ще има и по-сложни заглавия, включително такива, които са базирани на популярните филми и сериали, които Netflix финансира. Източниците на вестника казват, че в близките месеци се очаква Netflix да предложи игри на базата на „Игра на калмари“ и „Сряда“. Обсъжда се да се направят и игри, вдъхновени и от други филми и сериали, включително поредицата за „Шерлок Холмс“, „Черно огледало“ и др.

Паралелно с това Netflix ще продължи да лицензира и добре познати игри от други студиа. Компанията дори е обсъждала да вземе лиценз от Take-Two Interactive Software и да направи своя версия на популярната Grand Theft Auto, която да е част от платформата ѝ.

По този начин Netflix би дублирала стратегията си, с която стана успешна при филмите: а именно да вземе лицензи за дистрибуцията на популярни заглавия, като паралелно с това да привлече внимание и с ексклузивно съдържание, което финансира самостоятелно. За разлика от филмите обаче, при които Netflix бе сред малко играчи в сегмента по време на първите си дни, при гейминга компанията навлиза в много добре развит сегмент с установени гиганти.

И все пак, гейминг пазарът е много голям, като според Newzoo, през тази година ще достигне 187.7 млрд. долара. Това го прави атрактивен и за много нови имена, включително Netflix. Засега компанията не печели от игрите, които предлага. Те са част от общия абонамент за услугата, като основният фокус остава видеото, а игрите са бонус с идеята да задържи абонатите.

Планираното разширяване с ексклузивни заглавия обаче подсказва, че Netflix вижда сравнително близко бъдеще, в което ще има абонати, които плащат предимно за игрите, а пък получават видео съдържанието като бонус. Най-вероятно те винаги ще са по-малко от киноманите, но е още един начин, по който компанията да привлече клиенти.

Ще са нужни доста усилия от страна на компанията, за да постигне това. По данни на Apptopia към 20-ти септември т.г. игрите на Netflix са били изтеглени 70.5 млн. пъти общо от създаването им. Големите гейм студиа генерират стотици милиони тегления на своите заглавия. А Apptopia казва още, че по-малко от 1% от абонатите на Netflix, Които са 238 млн., играят игрите на компанията всеки ден.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !