Кибер престъпниците имат нова цел – геймърите

Павлин Луканов Последна промяна на 19 декември 2022 в 13:55 1709 0

VR Gaming

Снимка Pixabay

Кибер престъпниците имат нова цел – геймърите

Всички сме запознати с основните направления и насоки на хакерските атаки, но догодина може да има и друг вектор. Според експертите хакерите ще се насочат към геймърите с цел кражба на пари и данни през 2023 г. Промяната е донякъде очаквана, тъй като корпорациите до голяма степен се справят с традиционните фишинг атаки през мейли, съобщеният и т.н.

Засегнати ще са гейминг платформи, виртуални светове и технологични решения за деца. Прогнозите са на компанията за киберзащита Kaspersky. Това е логично, тъй като въпросните пространства и решения все още са в ранен етап на съществуването си и потребителите не осъзнават опасностите свързани с огромните количества лични данни, а и пари, които преминават през платформите.

От Kaspersky отбелязват увеличаването на потребителите в онлайн пространството на Sony PlayStation Plus, което доближава решението на Microsoft GamePass. Догодина отново се очаква недостиг на конзоли PS5, основно заради предстоящата премиера на шлема PlayStation VR 2, а това означава, че измамниците могат да се възползват с фалшиви обяви, отстъпки и томболи.

Учените очакват, че престъпниците ще се съсредоточат срещу акаунти в гейминг платформи. Които съдържат вътрешни виртуални валути в опит да ги продадат срещу реални пари. Ще се търсят и криптовалути. И преди е имало такива атаки, като през март киберпрестъпници откраднаха над 600 млн. долара (близо 1.2 млрд. лв.) в криптовалути от мрежа използвана за обработка на вътрешни трансакции за Axie Infinity, една от най-популярните NFT видеоигри. Препоръката е геймърите да не използват основните си кредитни и дебитни карти.

Що се отнася до метавселената, рисковете не са особено отчетливи, тъй като тя е в зората на съществуването си в по-големи мащаби. Наличието обаче на дигитално съдържание със стойност, като NFT, означава, че и тук има интерес от страна на престъпници. Все още защитата за потребителите е слаба, а липсват и достатъчно ясни регулаторни рамки. Потребителите трябва да проявяват особено внимание към авоарите си в криптовалута в тези светове, а най-добрият съвет е да не се участва в такива решения изискващи този тип средства.

Отделно тук вече има случаи на тормоз и сексуални нападения, доколкото това е възможно на този етап. Лошото обаче е, че в тези светове участват и много деца, които нямат реална представа за опасностите. Те са особено застрашени и от рансъмуеър атаки срещу училища. Експертите съветват да бъдат използвани възможно най-силните пароли, както и двуфакторна оторизация.

Още през настоящата година сме свидетели на рансъмуеър атаки срещу училища, като случаи за такива има в САЩ. Дори по-малко училище може да има стотици устройства с достъп до мрежата, а те са потенциални входящи точки за атака. Междувременно децата често използват устройствата си за игри, които споделят и с останалите, без да са наясно с опасностите. Тези организации традиционно нямат и адекватна киберзащита.

Отвъд това заплахите идват дори от най-тривиални неща като поръчка на храна, тъй като данните понякога преминават през няколко компании, като не е ясно колко добри са техните защити. Също така компаниите управляват толкова много данни, че дори губят отчетност за тях и това кой има достъп. Потребителите също така трябва да обърнат повече внимание на този аспект и да внимават каква информация споделят в социалните мрежи.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !