Доставките на устройства за смесена и виртуална реалност с голям спад през 2022 г.

Павлин Луканов Последна промяна на 09 март 2023 в 11:09 758 0

VR Headset stock

Снимка Jezael Melgoza/Unsplash

Доставките на устройства за смесена и виртуална реалност с голям спад през 2022 г.

През последните години сме свидетели на широкомащабни инвестиции в сферата на метавселената. Концепцията за виртуалните светове не е нова, но едва от известно време има адекватни решения за нейното реализиране. Въпреки изливането на пари и последващите финансови загуби за компаниите, те не се отказват да наложат следващото нещо, което би трябвало да им носи пари в бъдеще.

Освен софтуерният компонент, самите виртуални светове част от общото понятие метавселена, има разбира се и хардуерен. Става дума за устройствата, които се използват за достъп до виртуалната среда. Най-ефективните инструменти в това отношение са разнообразните шлемове, като отчитаме и по-засилена конкуренция в това отношение.

Сега нови данни на компанията за пазарни анализи IDC показват какво е състоянието на пазара за шлемове за добавена/виртуална реалност през изминалата вече 2022 г. Според споделената информация, доставките се сриват с огромните 20.9% на годишна база до 8.8 млн. броя. От IDC отбелязват, че негативният ход по-скоро е очакван, имайки предвид все още сравнително ограничения брой производители на пазара, трудната макроикономическа обстановка, както и липсата на масово възприемане от страна на потребителите на този тип продукти.

Резултатите за 2022 г. са отслабени и заради по-силната предходна година, в която се отчете голям интерес към шлема на Meta Quest 2. Тогава много хора останаха вкъщи и имаха нужда от нови методи за забавления. През изминалата година обаче фокусът се промени значително. Иначе въпреки спадът на пазара, Meta остава лидер и то със значителните 80% дял от всички доставени устройства.

Втората позиция е за ByteDance (Pico) с 10% пазарен дял като компанията разширява продуктовото си портфолио и се фокусира на пазари където Meta липсва или не е толкова позната като бранд. В топ пет на най-големите доставчици влизат още DPVR, HTC и iQIYI. След тях, на шесто място излиза Nreal с близо 100 000 доставки през 2022 г.

Анализаторите отбелязват, че докато Meta и ByteDance се конкурират в сегмента на VR, Nreal успява малко по малко да засили присъствието си, като залага на мобилните геймъри. Все пак Meta успява да създаде нещо като екосистема чрез собствено и външно съдържание. В този ред на мисли други ключови играчи като Sony, а най-вероятно скоро и Apple, ще могат да създадат стойностна конкуренция.

Друга зона, която бавно придобива популярност е смесената реалност, тя включва устройства, които могат да превключват между добавена и виртуална реалност. Иновациите в тази насока идват с пуснатите сравнително скоро Meta Quest Pro и HTC XE Elite, които демонстрират възможностите на новото поколение хардуер. Тези устройства предлагат по-голяма гъвкавост по отношение на възможностите за приложение и може да са по-интересни за потребителите. Техният успех обаче няма да е бърз, все пак пазарът като цяло е в негативен ход и предстои да видим каква ще е ситуацията през настоящата година.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !