Tencent слага край на плановете си за разработка на VR шлем

Павлин Луканов Последна промяна на 20 февруари 2023 в 12:33 893 0

Tencent HQ

Снимка Donald Wu/Unsplash

Tencent слага край на плановете си за разработка на VR шлем

Китайският гигант Tencent се отказва от плановете си за навлизане на пазара за хардуер за виртуална реалност. Информацията за това e от източници на Reuters, като изглежда се слага край на амбициите на компанията да има както софтуерни, така и хардуерни решения.

За целта дори беше създадено отделно звено, в което бяха наети близо 300 човека. В резултат е създадено концептуално портативно устройство, което обаче е изоставено. Това се дължи на трудности по отношение на постигане на бързи печалби, както и нуждата от голяма инвестиция за създаване на конкурентен продукт.

Един от източниците посочва, че прогнозите за излизане на печалба за проектът с XR (разширена реалност) са жили чак за 2027 г. Според втори източни устройството е щяло да дебютира без необходимите интересни заглавия и приложения. Те споделят още, че продуктът не се вписва в новата стратегия на компанията.

Иначе по-рано през годината Tencent планираше покупката на производителя на геймърски смартфони Black Shark, но начинанието пропадна, именно заради промяната на стратегията. Междувременно служителите в създаденото миналата година подразделение са посъветвани да търсят други възможности за развитие. Все пак от Tencent заявяват официално, че не закриват цялото звено.

Припомняме, че създаването на XR подразделението се осъществи по време на огромен международен интерес към метавселената и виртуалните светове. Tencent традиционно избягва разработките на собствен хардуер, като компанията е популярна с игрите и приложенията си.

Освен това в това отношение конкуренцията е доста засилена в лицето на Meta Platforms и Microsoft, които изграждат собствени екосистеми и имат хардуерни проекти. Новата стратегия на Tencent влиза в сила след доста предизвикателната 2022 г., като компанията отчита една от най-трудните години от създаването си през 1998 г. досега. Причините са в спада в приходите заради регулаторен натиск, а и от мерките срещу разпространението на коронавируса в Китай.

На фона на това, въпреки поредната година на загуби, Meta продължава с мащабните си инвестиции в областта на метавселената. В това число компанията активно разработва нов хардуер, a шлемът Meta Quest 2 е най-популярният модел за изминалата година. Meta постепенно добавя и новости във виртуалния си свят Horizon Worlds. Сред популярните пространства са още Roblox и Decentraland.

Конкретно при хардуерните решения, силни позиции имат още Valve с Index VR, HTC с Vive Pro 2 и Vive Cosmos Elite, като и Sony с PlayStation VR, като скоро компанията пуска и второто поколение на системата.

Следим с интерес случващото се в сферата на виртуалната реалност, като преди тя да стане по-популярна ще трябва да бъде постигнат напредък както в софтуерно, така и в хардуерно отношение. Нужно е да има по-добри и по-достъпни шлемове, както и по-качествено съдържание под формата на игри, а и други разнообразни приложения. Засега в по-голямата си част основните играчи запазват курса си на инвестиции в сектора.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !