
Наскоро САЩ премахна възможността за безмитни доставки от Китай на продукти с ниска стойност, като това беше насочено основно срещу две компании. Става дума за Shein и Temu, които са добре познати и у нас.
Междувременно компанията за пазарни проучвания Sensor Tower разкри, че дневно активните потребители в САЩ на глобалната платформа за електронна търговия с отстъпки Temu са намалели с 58% през май. Това разбира се е една от мерките част от търговската война между САЩ и Китай.
Temu реши да намали разходите си за реклама в САЩ и да промени стратегията си за изпълнение на поръчки, след като на 2 май Белият дом прекрати практиката, известна като „de minimis“, която позволяваше на китайските компании да изпращат безмитни пакети с ниска стойност в САЩ.
Temu, заедно с гиганта в областта на бързата мода Shein, години наред се възползваха от тази разпоредба, за да изпращат стоки директно от доставчиците в Китай до потребителите в САЩ, поддържайки ниски цени.
Според консултантската компания Bain & Company, и Temu, и Shein са претърпели рязък спад в ръста на продажбите и в темповете на нарастване на броя на клиентите, откакто президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви мащабни търговски мита, но тенденциите при Temu са по-лоши от тези на конкурента му.
Тарифите принудиха и двете платформи да повишат цените, но Шейн е успяла да увеличи сумата, похарчена от един клиент, в сравнение с предишната година, сочат данните, докато Temu изпитва затруднения. Приходите на PDD, собственикът на Temu, за първото тримесечие не достигнаха прогнозите за ръст, а ръководителите заявиха пред анализатори, че тарифите са създали значителен натиск върху компанията.
На фона на това се потвърждава по-ранното обещание за запазване на цените стабилни. Предишният бизнес модел възлагаше на търговците отговорността да поръчват и доставят своите продукти, докато базираната в Китай компания управляваше по-голямата част от логистиката, ценообразуването и маркетинга.
Сега търговците на Temu могат да изпращат индивидуални поръчки от Китай до складове в САЩ, които са собственост на Temu, но ще трябва да се справят с тарифите, митническите такси и документите. Temu продължава да се занимава с изпълнението на поръчките в близост до купувачите, определянето на цените и онлайн операциите.
На фона на това растежът на Temu на пазарите извън САЩ се е ускорил, като през второто тримесечие потребителите извън САЩ са се увеличили до 90% от 405-те милиона активни месечни потребители в световен мащаб.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари