Голямата миграция на Adobe към безплатен уеб базиран софтуер

Мария Иванова Последна промяна на 31 юли 2022 в 11:31 1043 0

Adobe Photoshop and products

Снимка Emily Bernal/Unsplash

Adobe Photoshop and products

От предлагане на едни от най-скъпите софтуерни приложения в света, до пускането на безплатни техни версии в интернет - Adobe определено е напът да направи една от най-големите крачки в своята история.

Производителят на най-популярните в света инструменти за редактиране на снимки и видео претърпя сериозна трансформация през годините. И днес от доставчик на скъпи продукти за професионалисти, определящи до голяма степен стандартите в креативната индустрия, Adobe се пренасочи към по-широката масова аудитория. Макар и със закъснение след много други водещи доставчици на софтуер, компанията се потапя в онлайн пространството с безплатни уеб базирани версии на своите продукти като Adobe Photoshop Express, Adobe Creative Cloud Express и др.

Уеб базираните продукти на Adobe

Съвсем наскоро софтуерният разработчик обяви, че пуска безплатна уеб базирана версия на Photoshop. Тя се нарича Adobe Photoshop Express и представлява специализиран софтуер за обработка на снимки, направени с мобилни устройства. Поради тази причина интерфейсът му е по-достъпен и има повече опции за споделяне в социалните мрежи. Много от функциите му могат да се използват безплатно както за iOS, така и за Android.

Разглежданият софтуер е проектиран за работа в движение и разполага с изобилие от филтри и стикери. Всичко това показва, че Adobe Photoshop Express е насочен към по-широк кръг потребители, за разлика от по-мощния си и професионално ориентиран събрат.

За разлика от основния и досега традиционен софтуер, сравнително новия Adobe Photoshop Express следва т.нар. freemium модел. При него имаме базова безплатна версия, с опция за надграждане с платена Premium такава. Тя предоставя допълнителни функции като редактиране на необработени изображения, множество филтри и маски, както и функцията Replace Eye, с която може да се отворят очите на човек, който е мигнал в момента на снимане.

Adobe Creative Cloud Express

1

Adobe Creative Cloud Express е друг безплатен продукт на софтуерния гигант, обединяващ функции от Premiere Pro, Acrobat и Photoshop под формата на проект, предназначен за по-широка аудитория. Той вече има милиони активни потребители. Това всъщност е най-новото допълнение към семейството на Adobe и опит на марката да се конкурира с доста по-достъпните софтуери за графичен дизайн като Canva и Picsart. Този продукт предоставя безплатна опция за абонаментната платформа Adobe Creative Cloud, която компанията пусна през лятото на 2013 г. и предлага достъп до популярните програми срещу месечна такса, вместо срещу еднократна сума.

Adobe Creative Cloud Express може да се използва през браузъра или под формата на мобилно приложение за iOS и Android. Софтуерът включва основните инструменти за редактиране на снимки и видео, както и библиотеката с активи от целия пакет от приложенията на Adobe.

Adobe Creative Cloud Express е лесен за използване и чрез него могат да се създават различни визии за социалните мрежи (корици, постове, сторита), лога, визитни картички, флаери, брошури, графики, инфографики, корици за книги и много други.

Причината може да … SEO

Съществуват мнения, че Adobe въвежда някои от програмите си в мрежата до голяма степен по същата причина, поради която създателите на съдържание правят оптимизация за търсачки. А именно - необходимостта от печелене на клиенти, в същия момент, в който те търсят информация в Google. По този начин и производителите на софтуер вече започват да адаптират продуктите си към търсачките.

С други думи - Adobe преминава от софтуерните лицензи към предимно freemium модел, с цел реализиране на повече продажби. Тази концепция, която беше наложена от издателите на онлайн видео игри, постепенно се разпространи и в други браншове, и напоследък все по-често я срещаме и при сериозни бизнес приложения.

Според вицепрезидента и търговски мениджър в Adobe Лони Старк, промяната ще подобри изживяването на потребителите. “Много неща се случиха през 20-те години, в които съм в Adobe. Едно от най-важните от тях е, че компанията премина през собствената си дигитална трансформация - към абонаментен и freemium модел, което ни предизвиква да мислим как непрекъснато да добавяме стойност за потребителите на нашите продукти“ - посочва Старк.

“Мисля, че въображението и креативността ще стават все по-важни, защото технологията просто предоставя инструментите. Въображението, способността ни да мислим нестандартно, ще разгърне наистина пълния потенциал на тези инструменти, за да можем да създаваме невероятни дигитални изживявания” - допълва още тя.

Историята на Photoshop

Промяната е огромна предвид богатата история, която има за д гърба си Photoshop. Може и в главата ви Adobe и Photoshop да са свързани, но това не винаги е било така. В началото популярната програма за обработка на изображения не е била собственост на тази софтуерна компания.

Photoshop е един от най-старите и най-популярни софтуери за дигитално изкуство. Малцина обаче знаят, че той е създаден през 1987 г. от братята Томас и Джон Нол, тогава студенти в Мичиганския университет. В началото програма носи името „Display” и през годините то се променя още няколко пъти.

Двамата братя представят програмата си първо на Apple, където много хора я харесват и дори получават копие от нея. През 1988 г. обаче Джон и Томас продават лиценза за разпространение на софтуера на Adobe. По-късно компанията купува и самия софтуер за 34.5 млн. долара.

През 1990 г. е пусната първата версия на Adobe Photoshop, базирана на същия софтуер, която вече струва 895 долара. Последната, 23-та версия на софтуера, е от февруари тази година.

Първоначално Adobe включва Photoshop в пакета си Creative Suite, който обхваща страниращата програма InDesign, софтуера за редактиране на видеоклипове Premiere Prо, продуктът за визуални ефекти After Effect и много други. Дълги години с еднократна покупка пакетът предоставяше на дизайнерите достъп до всичкия този софтуер.

Промяната предизвика остра реакция от творци от цял свят, търсещи алтернатива. Въпреки това Adobe запази водещата си позиция през годините и днес абонаментните ѝ планове са значително по-достъпни. А корпорацията прави и следващата важна стъпка - създаването на безплатни уеб базирани версии на някои от своите програми.

Дали дизайнерските и креативни общности по света ще споделят ентусиазъмът на компанията, тепърва предстои да разберем. От една страна имаме доста потребители с консервативни възгледи, които не обичат промените, от друга – корпоративни, за които абонаментния и онлайн модели са по-гъвкави. От трета, безплатните и freemium версии разширяват достъпността на продуктите.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !