Кратките видеа може да навредят на YouTube

Павлин Луканов Последна промяна на 04 септември 2023 в 16:25 470 0

YouTube Shorts

Снимка YouTube

Кратките видеа може да навредят на YouTube

TikTok на практика разби статуквото що се отнася до социалните мрежи и платформи свързани със споделяне на видео съдържание. Решението въведе възможност за споделяне на кратки клипове и постигна главозамайващ успех в световен мащаб. Това принуди съществуващите платформи да въведат конкурентни възможности, а решението на YouTube се нарича Shorts.

Междувременно Financial Times разкрива опасенията на високопоставени служители в YouTube относно възможността за канибализиране на основния бизнес на компанията от Shorts. Shorts има над 2 млрд. потребители от дебюта си през 2021 г., но това е за сметка и на традиционните по-дълги клипове в платформата.

На проведени наскоро срещи относно стратегията на YouTube са обсъждани и рисковете за това, че дългите клипове, които носят повече приходи, отстъпват като формат. Потребителите се обръщат към по-краткия формат, основно заради използването им от смартфони, а и заради TikTok, като тази тенденция е особено силна сред по-младите.

Така например през октомври YouTube за първи път отбеляза спад в приходите от реклами, като в последващите тримесечия тенденцията продължи, но през юли все пак беше отчетен ръст от 4.4%. Приходите представляват 13% от общите за Google от реклами. Въпреки отчетеният ръст служители изявяват притеснения относно вътрешни данни, които подсказват, че създателите на съдържание правят все по-малко дълги клипове. Това се отдава на по-малкия потребителски интерес и предпочитане на брандовете за по-къси продукции.

Частично това се отдава на нежеланието или невъзможността за отделяне на повече време, включително и фокусиране. Иначе от YouTube официално споделят, че Shorts е създадена, за да допълни, а не да се конкурира с другите формати в платформата. Анализатори посочват, че YouTube лансира значително Shorts като предпазен механизъм срещу TikTok, а това става за сметка на приходите.

По-дългите клипове предоставят повече възможности за рекламиране и са с по-голям шанс за кликвания. От YouTube се опитват да привлекат създателите/творците с механизми за разплащане, които са по-добри от тези на TikTok и давайки инструменти за редактиране в платформата. Разработват се и решения с изкуствен интелект, които са дело на съответното подразделение на компанията майка, Google DeepMind. Чрез тях се постига и по-бърза видео компресия дори преди публикуването на видеото.

Под 10% обаче използват вградените инструменти за редакция на Shorts. Освен това платформата ограничава показването на клипове, в които се вижда маркировката на TikTok. Моделът за споделяне на приходите включват 45% за творците в Shorts и 55% в традиционния формат. Основните приходи за творците обаче идват от брандовете, които директно през тях.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !