TikTok на практика разби статуквото що се отнася до социалните мрежи и платформи свързани със споделяне на видео съдържание. Решението въведе възможност за споделяне на кратки клипове и постигна главозамайващ успех в световен мащаб. Това принуди съществуващите платформи да въведат конкурентни възможности, а решението на YouTube се нарича Shorts.
Междувременно Financial Times разкрива опасенията на високопоставени служители в YouTube относно възможността за канибализиране на основния бизнес на компанията от Shorts. Shorts има над 2 млрд. потребители от дебюта си през 2021 г., но това е за сметка и на традиционните по-дълги клипове в платформата.
На проведени наскоро срещи относно стратегията на YouTube са обсъждани и рисковете за това, че дългите клипове, които носят повече приходи, отстъпват като формат. Потребителите се обръщат към по-краткия формат, основно заради използването им от смартфони, а и заради TikTok, като тази тенденция е особено силна сред по-младите.
Така например през октомври YouTube за първи път отбеляза спад в приходите от реклами, като в последващите тримесечия тенденцията продължи, но през юли все пак беше отчетен ръст от 4.4%. Приходите представляват 13% от общите за Google от реклами. Въпреки отчетеният ръст служители изявяват притеснения относно вътрешни данни, които подсказват, че създателите на съдържание правят все по-малко дълги клипове. Това се отдава на по-малкия потребителски интерес и предпочитане на брандовете за по-къси продукции.
Частично това се отдава на нежеланието или невъзможността за отделяне на повече време, включително и фокусиране. Иначе от YouTube официално споделят, че Shorts е създадена, за да допълни, а не да се конкурира с другите формати в платформата. Анализатори посочват, че YouTube лансира значително Shorts като предпазен механизъм срещу TikTok, а това става за сметка на приходите.
По-дългите клипове предоставят повече възможности за рекламиране и са с по-голям шанс за кликвания. От YouTube се опитват да привлекат създателите/творците с механизми за разплащане, които са по-добри от тези на TikTok и давайки инструменти за редактиране в платформата. Разработват се и решения с изкуствен интелект, които са дело на съответното подразделение на компанията майка, Google DeepMind. Чрез тях се постига и по-бърза видео компресия дори преди публикуването на видеото.
Под 10% обаче използват вградените инструменти за редакция на Shorts. Освен това платформата ограничава показването на клипове, в които се вижда маркировката на TikTok. Моделът за споделяне на приходите включват 45% за творците в Shorts и 55% в традиционния формат. Основните приходи за творците обаче идват от брандовете, които директно през тях.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари