Как еволюира търсачката на Google – бавно и внимателно

Павлин Луканов Последна промяна на 22 ноември 2022 в 15:00 1040 0

Google Search

Снимка Google

Как еволюира търсачката на Google – бавно и внимателно

Почти всички ние ползваме търсачката на Google многократно и то на ежедневна база. Това ни помага както в ежедневието, така и доста често за работа. Междувременно, без в повечето случаи да забелязваме това, Google Search еволюира значително през годините. Самите Google споделят, че търсачката им се обновява хиляди пъти ежегодно с цел подобряване на даваните резултати.

Благодарение на Wired получаваме и по-задълбочен поглед върху приложените в последно време промени. И докато системите, които решават кои са най-подходящите резултати сред милиардите страници, са автоматизирани, решението относно тяхното функциониране изисква доста усилия.

Промените в търсачката преминават през поредица от тестове преди да бъдат приложени. Така например през 2021 г. Google са извършили над 700 хил. експеримента, на фона на 4000 подобрения в търсачката. Данните от изпитанията биват подлагани на прегледи от инженери и анализатори, както и от юридически експерти и такива в областта на защитата на личните данни.

Освен промени в методологията на търсене, много от подобренията са свързани с предоставянето на контекстуални резултати и постигане на по-интуитивно изживяване от страна на потребителите. Така например мобилното приложение позволява търсене по снимка и текст. Скоро тази услуга (multisearch) ще включва и резултати на база на местоположението.

Google също така се фокусира върху определени типове търсения, като при посещение на нов град се залага на повече визуални резултати от творци и др. Този подход ще бъде приложен и при други типове търсене с акцент върху отзиви от потребители, включително и клипове с инструкции.

Една от видимите еволюции е получаването на различни резултати при търсене от мобилни устройства и компютри. При първите се акцентира на съдържание, което се зарежда по-бързо и е подходящо за малкия екран. Освен това линковете към магазини за приложения са съобразени с това. Промените в класирането на резултатите дава по-голяма тежест на съдържание от реални хора, а не оптимизирано за търсачки.

Що се отнася до спам съдържанието, то се оказва доста голям проблем. Около 40 милиарда страници със спам съдържание биват откривани от Google ежедневно. Компанията успява да филтрира около 99% от тях, но обемът на това съдържание нараства постоянно. Google използва система с изкуствен интелект за предотвратяване на спам съдържанието. Тя е наречена SpamBrain, като тя способства за откриването на шест пъти повече спам сайтове през 2021 г. спрямо предходната година.

Подобно на спам съдържанието, търсачката и Google Ads са в постоянна борба и със зловредното съдържание. Така например Google Ads верифицира рекламодателите и използва потребителски сигнали. Залага се разбира се и на автоматизирани системи, както и ревюта от служители за нередности в 180 страни. През 2021 г. са премахнати над 3.4 млрд. реклами и са ограничени над 5.7 млрд. Освен това над 5.6 млрд. рекламодателски акаунта са прекратени. Междувременно потребителите могат да получат информация за всяка една реклама, която виждат и да се информират за източника.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !