Как еволюира търсачката на Google – бавно и внимателно

Павлин Луканов Последна промяна на 22 ноември 2022 в 15:00 95 0

Google Search

Снимка Google

Как еволюира търсачката на Google – бавно и внимателно

Почти всички ние ползваме търсачката на Google многократно и то на ежедневна база. Това ни помага както в ежедневието, така и доста често за работа. Междувременно, без в повечето случаи да забелязваме това, Google Search еволюира значително през годините. Самите Google споделят, че търсачката им се обновява хиляди пъти ежегодно с цел подобряване на даваните резултати.

Благодарение на Wired получаваме и по-задълбочен поглед върху приложените в последно време промени. И докато системите, които решават кои са най-подходящите резултати сред милиардите страници, са автоматизирани, решението относно тяхното функциониране изисква доста усилия.

Промените в търсачката преминават през поредица от тестове преди да бъдат приложени. Така например през 2021 г. Google са извършили над 700 хил. експеримента, на фона на 4000 подобрения в търсачката. Данните от изпитанията биват подлагани на прегледи от инженери и анализатори, както и от юридически експерти и такива в областта на защитата на личните данни.

Освен промени в методологията на търсене, много от подобренията са свързани с предоставянето на контекстуални резултати и постигане на по-интуитивно изживяване от страна на потребителите. Така например мобилното приложение позволява търсене по снимка и текст. Скоро тази услуга (multisearch) ще включва и резултати на база на местоположението.

Google също така се фокусира върху определени типове търсения, като при посещение на нов град се залага на повече визуални резултати от творци и др. Този подход ще бъде приложен и при други типове търсене с акцент върху отзиви от потребители, включително и клипове с инструкции.

Една от видимите еволюции е получаването на различни резултати при търсене от мобилни устройства и компютри. При първите се акцентира на съдържание, което се зарежда по-бързо и е подходящо за малкия екран. Освен това линковете към магазини за приложения са съобразени с това. Промените в класирането на резултатите дава по-голяма тежест на съдържание от реални хора, а не оптимизирано за търсачки.

1

Що се отнася до спам съдържанието, то се оказва доста голям проблем. Около 40 милиарда страници със спам съдържание биват откривани от Google ежедневно. Компанията успява да филтрира около 99% от тях, но обемът на това съдържание нараства постоянно. Google използва система с изкуствен интелект за предотвратяване на спам съдържанието. Тя е наречена SpamBrain, като тя способства за откриването на шест пъти повече спам сайтове през 2021 г. спрямо предходната година.

Подобно на спам съдържанието, търсачката и Google Ads са в постоянна борба и със зловредното съдържание. Така например Google Ads верифицира рекламодателите и използва потребителски сигнали. Залага се разбира се и на автоматизирани системи, както и ревюта от служители за нередности в 180 страни. През 2021 г. са премахнати над 3.4 млрд. реклами и са ограничени над 5.7 млрд. Освен това над 5.6 млрд. рекламодателски акаунта са прекратени. Междувременно потребителите могат да получат информация за всяка една реклама, която виждат и да се информират за източника.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !