Twitter започна да предлага много големи отстъпки на рекламодателите с цел да привлече големите брандове обратно в социалната си мрежа. Нейният рекламен бизнес осезателно се влоши след като Илон Мъск купи Twitter за 44 млрд. долара.
Според финансовата отчетност на Twitter, през 2021 г. компанията е имала приходи в размер на 5.1 млрд. долара, 90% от които са от реклами. Но след като през месец октомври миналата година Мъск купи платформата за 44 млрд. долара, в компанията настъпиха промени и големи сътресения, като на този фон почти всички големи компании престанаха да поместват реклами в тази социална мрежа. Но сега Twitter се опитва да ги привлече обратно, като предлага безплатни реклами на обща сума 250 хил. долара.
Изданието Wall Street Journal предостави повече подробности за това предложение. Условието на Twitter е следното: ако даден рекламодател заплати 250 хил. долара, за да бъдат неговите реклами публикувани в Twitter, то той автоматично безплатно получава рекламно пространство за още 250 хил. долара. Предложението е валидно до 28 февруари тази година. Според пазарните анализатори, по този начин Twitter се опитва да привлече рекламодателите по време на седмицата на Супербоул – първенството на Националната футболна лига на САЩ, което е обявено за 13 февруари. Вече традиционно това мащабно спортно събитие осигурява на Twitter най-много приходи от реклами.
Преди Мъск да купи Twitter имаше по-щедри акции от подобен род. Рекламодателите можеха да платят 500 хил. долара за поместването на реклами в Twitter, след което получаваха рекламно пространство за още 500 хил. долара. Но сега Мъск поставя акцента предимно върху получаване на приходи от абонаменти. Но засега бизнесът на Twitter се движи по предишните правила и все още е силно зависим от рекламодателите. При това 75 от 100-те най-големи рекламодатели на Twitter все още не са се завърнали на страниците на тази социална мрежа след като сделката по закупуването на Twitter от Мъск бе затворена.
И още, за да могат да получат безплатното рекламно пространство на обща сума 250 хил. долара рекламодателите трябва да изпълнят някои условия. Така например, те задължително трябва да използват новите програмни инструменти, предлагани от Twitter. Един от тези инструменти включва списък от 1000 ключови думи и ако има туитове, съдържащи тези думи, трябва да се избягва публикуването на реклами над и под тези статуси.
В края на миналата година Мъск заяви, че до края на 2023 г. се надява да погаси всички дългове на Twitter, които към момента на закупуването на тази социална мрежа те бяха в размер на около 3 милиарда долара. За да избегне вероятния банкрут, Мъск започна да намалява разходите на Twitter чрез масови съкращения в щата. Към днешен ден персоналът на тази социална мрежа е около 2000 души, докато преди Мъск щатът бе около 8000 души.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари