TikTok продава в приложението си повече от всичките си конкуренти взети заедно

Стоян Ненов Последна промяна на 02 март 2023 в 16:45 928 0

tiktok for you

Снимка Solen Feyissa/Unsplash

TikTok продава в приложението си повече от всичките си конкуренти взети заедно

Социалните мрежи са бизнес за милиарди долари, който се финансира предимно от онлайн реклами. Това позволява на компаниите да предлагат платформите си безплатно за крайните потребители, но има и своите рискове.

Един от тях е, че рекламодателите могат внезапно да оттеглят рекламите си от социалните мрежи поради най-различни причини. Последният подобен пример беше в края на миналата година, когато Илон Мъск придоби Twitter. Поредицата скандали след това доведе до изтегляне на някои основни рекламодатели. Макар и след това повечето от тях да се завърнаха, случаят увеличи загубите на Twitter и показа зависимостта на социалните мрежи от тези платформи.

Самите компании също са пределно наясно с рисковете. Затова те искат да разнообразят източниците на приходи. Едно от предпочитаните решения е покупката на стоки и услуги вътре в приложенията. Това може да е всичко – платени абонаменти за достъп до съдържание и функции или просто комисионна от продажбите на трети лица през платформата.

Покупките вътре в приложенията са един от популярните източници на доходи за мобилните програми и игри. Съвсем логично е и социалните мрежи да се насочат натам. А някои от тях вече печелят солидни суми, показва последният доклад на компанията Apptopia.

Социалната мрежа TikTok се оказва водач в този сектор. От началото на 2023 г. досега тя е генерирала повече приходи от продажби вътре в приложението си от основните си конкуренти взети заедно.

През миналата година TikTok е генерирала приходи само от въпросните продажби в размер на 1.5 млрд. долара. А само от началото на 2023 г. досега тя е записала с 205 млн. долара повече от общите приходи от същата дейност за Facebook, Instagram, Snapchat и Twitter.

Apptopia казва, че за момента платеният абонамент Twitter Blue не е особено доходоносен за микроблога. От пускането му в новата му, преработена версия, той е генерирал едва 2.5 млн. долара приходи за Twitter. Добрата новина за Twitter е, че все пак тенденцията е за ръст, но и компанията е силна зависима от iOS потребителите си. те генерират над 90% от приходите от тази услуга.

Facebook и Instagram също не могат да се похвалят с впечатляващи приходи. За цялата 2022 г. продажбите на Facebook вътре в приложението са донесли на компанията 56 млн. долара. От същата дейност Instagram е генерирала едва 3.6 млн. долара.

Добре се справя Snapchat с услугата си Snapchat+. Тя е донесла на компанията 25 млн. долара от пускането ѝ. Услугата печели средно с 20% повече на ден от тази дейност спрямо Facebook.

Apptopia прогнозира, че социалните мрежи тепърва ще увеличават вниманието и усилията си върху покупките в приложенията. Това изглежда като неизбежно решение, особено след като Apple въведе ограничения в онлайн рекламата чрез задължителното изискване на получаване на изрично съгласие от потребителя дадено приложение да събира данните му за такава дейност. Решението предизвика спорове с Meta, която смята, че това вреди най-вече на малкия и средния бизнес, който разчита на правилното насочване на рекламите, за да се свърже с онлайн клиентите си. Google обмисля подобна мярка и за Android.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !