Социалните мрежи са бизнес за милиарди долари, който се финансира предимно от онлайн реклами. Това позволява на компаниите да предлагат платформите си безплатно за крайните потребители, но има и своите рискове.
Един от тях е, че рекламодателите могат внезапно да оттеглят рекламите си от социалните мрежи поради най-различни причини. Последният подобен пример беше в края на миналата година, когато Илон Мъск придоби Twitter. Поредицата скандали след това доведе до изтегляне на някои основни рекламодатели. Макар и след това повечето от тях да се завърнаха, случаят увеличи загубите на Twitter и показа зависимостта на социалните мрежи от тези платформи.
Самите компании също са пределно наясно с рисковете. Затова те искат да разнообразят източниците на приходи. Едно от предпочитаните решения е покупката на стоки и услуги вътре в приложенията. Това може да е всичко – платени абонаменти за достъп до съдържание и функции или просто комисионна от продажбите на трети лица през платформата.
Покупките вътре в приложенията са един от популярните източници на доходи за мобилните програми и игри. Съвсем логично е и социалните мрежи да се насочат натам. А някои от тях вече печелят солидни суми, показва последният доклад на компанията Apptopia.
Социалната мрежа TikTok се оказва водач в този сектор. От началото на 2023 г. досега тя е генерирала повече приходи от продажби вътре в приложението си от основните си конкуренти взети заедно.
През миналата година TikTok е генерирала приходи само от въпросните продажби в размер на 1.5 млрд. долара. А само от началото на 2023 г. досега тя е записала с 205 млн. долара повече от общите приходи от същата дейност за Facebook, Instagram, Snapchat и Twitter.
Apptopia казва, че за момента платеният абонамент Twitter Blue не е особено доходоносен за микроблога. От пускането му в новата му, преработена версия, той е генерирал едва 2.5 млн. долара приходи за Twitter. Добрата новина за Twitter е, че все пак тенденцията е за ръст, но и компанията е силна зависима от iOS потребителите си. те генерират над 90% от приходите от тази услуга.
Facebook и Instagram също не могат да се похвалят с впечатляващи приходи. За цялата 2022 г. продажбите на Facebook вътре в приложението са донесли на компанията 56 млн. долара. От същата дейност Instagram е генерирала едва 3.6 млн. долара.
Добре се справя Snapchat с услугата си Snapchat+. Тя е донесла на компанията 25 млн. долара от пускането ѝ. Услугата печели средно с 20% повече на ден от тази дейност спрямо Facebook.
Apptopia прогнозира, че социалните мрежи тепърва ще увеличават вниманието и усилията си върху покупките в приложенията. Това изглежда като неизбежно решение, особено след като Apple въведе ограничения в онлайн рекламата чрез задължителното изискване на получаване на изрично съгласие от потребителя дадено приложение да събира данните му за такава дейност. Решението предизвика спорове с Meta, която смята, че това вреди най-вече на малкия и средния бизнес, който разчита на правилното насочване на рекламите, за да се свърже с онлайн клиентите си. Google обмисля подобна мярка и за Android.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари