Потребителите изоставят добавките за блокиране на реклами заради новата политика на YouTube

Павлин Луканов Последна промяна на 06 ноември 2023 в 14:15 1115 0

YouTube

Снимка CardMapr.nl/Unsplash

Потребителите изоставят добавките за блокиране на реклами заради новата политика на YouTube

Наскоро Google започва да прилага по-масово доскорошния си тест за ограничаване на плейбека в YouTube за потребителите, които използват решения за блокиране на реклами. Все пак това е основният източник за доход на платформата, която има и платен абонамент, премахващ рекламите. Наистина беше въпрос на време от компанията да предприемат подобен ход, а сега той е факт.

Ходът на YouTube има пряк ефект, като потребителите масово премахват добавките в браузерите си за блокиране на реклами. През октомври има са отбелязани рекорди в това отношение, но и в инсталирането на алтернативни решения, които биват изпробвани като алтернатива.

Според YouTube блокирането на реклами нарушава условията за използване на услугата, а компанията предлага и опция без реклами чрез YouTube Premium, чиято цена у нас е 11 лв. на месец. Оттам посочват още, че рекламите помагат и за подкрепата на голяма екосистема от творци и създатели на съдържание. Иначе зрителите предупреждават няколко предупреждения за нарушение и чак след това им бива ограничен плейбекът.

От AdGuard, които имат около 75 млн. потребители, споделят, че традиционно отбелязват около 6000 деинсталации дневно на добавката си за Chrome. От 9 октомври до края на месеца обаче този брой скача на 11 000, като достига пик от 52 000 на 18 октомври. След това обаче се отчита скок след като потребителите разбират, че платената версия на решението не е засегната от ограниченията на YouTube.

Интересното е, че ограниченията за блокиращи рекламите съобщения изглежда съвпадат и с показването на повече рекламно съдържание. За първите девет месеца на годината компанията е продала реклами за 22 млрд. долара (40 млрд. лв.), което представлява ръст от 5% на годишна база. Творците в платформата получават около между 45% и 55% от стойността. Приходите генерирани от Premium абонаменти са около 2.7 млрд. долара (4.9 млрд. лв).

Отбелязва се, че повечето потребители не са срещу самите реклами, но се дразнят на реклами, които са прекалено натрапчиви, дълги и без опция за пропускане. Засега ограничението за добавки срещу рекламите засега не засяга мобилните приложения на YouTube, както и на телевизори. На десктоп обаче те са тотални, като дори важи за потребители без акаунти и в режим инкогнито на браузерите.

Не са таргетирани специфични добавки за ограничаване на реклами, а по-скоро се засича наличието на конкретни правила за филтриране. Google има доста комплексни взаимоотношения с разработчиците на решения за блокиране на реклами. Така например компанията забранява публикуване на подобни приложения в Google Play, но в Chrome те имат голяма свобода под формата на разширения. Дълги години един от основните двигатели за тяхната популярност беше именно блокирането на рекламите в YouTube. Иначе играта на котка и мишка изглежда ще продължи.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !