Анодите на съвременните литиевойонни батерии се изготвят от графит, който се справя доста добре с тази задача, но не може да осигури бързото зареждане на тези захранващи елементи без да възникне висок риск от повреждане. В търсенето на подходяща замяна на графита учените все по-често обръщат внимание на порестите материали. Те имат по-голяма контактна повърхност, а течният електролит осигурява по-лесното разтваряне на йоните в твърдия електрод. В крайна сметка акумулаторната батерия от този тип се зарежда много по-бързо.
Но тази технология си има своите ограничения. Хаотичната структура на каналите в порестите материали почти винаги става причина за разрушаване на тяхната структура по време на зареждане, а това води до намаляване плътността на енергията и капацитета на батерията и до влошаване производителността на захранващия елемент с всеки цикъл на зареждане и разреждане.
Холандски специалисти съобщиха, че са намерили подходяща алтернатива. Това е никеловият ниобат, като за разлика от предишните кандидати от подобен род, неговата кристална структура е отворена и правилна и има идентични повтарящи се канали за транспортиране на йоните.
Тестовете на един от първите прототипи показа, акумулаторната батерия с новия електрод се зарежда 10 пъти по-бързо в сравнение със съвременните литиевойонни батерии. И още, никеловият ниобат е по-компактен от графита и по този начин осигурява по-висока плътност на енергията. Това означава, че комерсиалните версии на новите батерии ще бъдат по-леки и ще заемат по-малко място при едни и същи технически характеристики в сравнение с днешните литиевойонни батерии.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари