Следвайки подхода на Netflix, Disney активно проучва методи за ограничаване на споделянето на потребителски акаунти в своите стрийминг услуги. На представянето на финансовите резултати за третото тримесечие главният изпълнителен директор Боб Айгър посочи, че компанията ще актуализира договорите с абонатите си по-късно тази година и добави, че през 2024 г. ще предприеме нови “тактики за стимулиране на приходите".
Този ход идва в момент, в който развлекателният гигант и неговите конкуренти търсят начини да направят стрийминга печеливш чрез намаляване на разходите за съдържание, въвеждане на по-евтини, поддържани от реклами планове, както и прекратяване на споделянето на акаунти. През последните няколко месеца основният конкурент на Disney - Netflix - също започна да таксува потребителите си с допълнителна такса, ако споделят акаунтите си с някой извън домакинството им.
Тъй като Disney започва своя собствена стратегия за споделянето на пароли, потребителите трябва да се подготвят да плащат повече за своите абонаменти за Disney+ и Hulu без реклами. Disney+ без реклами ще скочи с допълнителни 2 долара до 14 долара, а версията на Hulu без реклами - до 18 долара, което е увеличение с 3 долара на месец. Това поскъпване ще влезе в сила на 12 октомври. Освен това Disney обяви нов пакет без реклами за 19,99 долара на месец, включващ Disney+ и Hulu, който ще стартира в САЩ на 6 септември.
През последните месеци се наблюдава лек спад в броя на абонатите на Disney+ в САЩ и Канада - от 46,3 милиона на 46 милиона. В същото време обаче базираната в Индия услуга - Hotstar претърпява сериозен удар. От април насам тя е загубила над 12 милиона потребители, оставайки с 40,4 милиона. Спадът вероятно се дължи на това, че през миналата година Disney загуби правата за стрийминг на индийската Висша лига (IPL). Другите стрийминг услуги на Disney - ESPN Plus и Hulu - отбелязват съвсем лека промяна в броя на абонатите.
Стрийминг компаниите днес се намират в сложно положение, тъй като се борят с ограничен ръст на абонатите и неизгодни икономически условия. Основните играчи в индустрията разглеждат различни стратегии за справяне с това предизвикателство. Сред тях са както възможни увеличения на пакетните цени, така и въвеждането на ограничения при споделянето на акаунти.
В интервю за CNBC Айгър разкрива плановете си за бъдещето на развлекателния гигант, които включват намаляване на разходите за продукции на Marvel и Star Wars. Изпълнителният директор на Disney също намеква, че компанията може да продаде някои франчайзи, които според него не са "основни" като ABC, FX и National Geographic.
При завръщането му като главен изпълнителен директор на Disney през 2022 година, се очакваше Игър да остане на тази позиция в продължение на две години. Наскоро той удължи договора си с компанията до 2026 г. и започна серия от съкращения и промени в съдържанието на Hulu и Disney+.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари