През изминалите пандемични години мобилният гейминг придоби още по-голяма популярност, като се превърна в особено доходоносен бизнес. Въпреки спада от 6.3% на годишна база през март, секторът генерира около 7 млрд. долара от потребителите през App Store и Google Play. Очаквано най-голям обем има в САЩ с 1.9 млрд. долара (27.4%), следвана от Китай (без достъп до Google Play) с 19.2% и Япония с приблизително 19%.
Затова разбира се не е изненадващо, че все повече утвърдени разработчици и издатели навлизат в сегмента с вече наложени големи хардкор франчайзи. Отличен пример за това е Blizzard с Diablo Immortal. При нея е заложено на free-to-play (F2P) подходът, в който достъпът до самата игра е безплатен, но вътре са налични редица опции за покупка, което позволява по-бързия напредък.
Доста противоречив подход, който се посреща с критики от много по-запалени геймъри. Това обаче не спира неговото по-широко въвеждане особено след като е видно колко е успешен той. Макар мнозинството потребители да не плащат нищо, на фона на огромната база е необходимо дори малък процент да инвестират, за да се получат големи приходи. По последни данни Diablo Immortal генерира над 1 милион долара дневно в микротрансакции, като вече е спечелила на създателите си 49 млн. долара.
Достигаме и до най-новото голямо заглавие, което се задава „скоро“ на мобилната сцена. Ubisoft обяви Tom Clancy’s The Division Resurgence, която също ще е F2P и ще е налична за Android и iOS. Играта е RPG шуутър с перспектива от трето лице и е част от серията Tom Clancy’s The Division, която има добра популярност за конзоли и PC.
Resurgence включва нова сюжетна линия, различни класове герои и разнообразни врагове. Все още няма конкретна дата за премиерата ѝ, но на сайта на играта можете да се запишете за ограничените тестови версии. От компанията обещават, че ще има обширен отворен свят, който ще е с високи нива на детайлност на градското обкръжение. Тя ще има два режима, самостоятелен и кооперативен, но ще са налични и различни дейности, отвъд сюжетните мисии. Новата част надгражда оригиналната игра с добавени оръжия и екипировка.
Действието в нея се развива в Ню Йорк след като светът е обхванат от криза и нестабилност. Предлага се нова перспектива върху ключови събития от The Division и The Division 2 на фона на хаоса в града. Ще трябва да защитавате цивилните от враждебни фракции и да помогнете за изграждането на по-добро бъдеще. Въведени са нови герои с детайлни истории и мощни врагове. Ще е възможно и персонализирането на външния вид, както и подобряване на оборудването и отключването на нови възможности и способности. Добавен е и стратегически елемент със смяна на оръжия.
Разбира се от ключово значение ще е приложението на сензорното управление и дали то ще е достатъчно ефективно за постигането на бърз и безпроблемен геймплей. Предстои да видим и какви ще са системните изисквания на играта, а в случая това ще предопредели с какви устройства ще е възможно да я изпробвате.
Друг ключов въпрос ще е, дали The Division Resurgence ще получи негативния отзвук на запалените фенове на поредицата, както това се случи с Diablo Immortal. За заглавието на Blizzard лошия имидж за момента не му пречи да е финансово успешно (удвояване на приходите за две седмици - бел. ред.), но това може да окаже влияние в дългосрочен план. Обикновено F2P моделът разчита на стабилни приходи в рамките на няколко години, като през това време се пускат разширения и допълнения. Последните включват допълнителни възможности за монетизация, които са насочени към най-плащащите играчи (познати с жаргонното в индустрията определение - „китове“).
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари