През последните години редица технологични сектори са изправени пред предизвикателствата на ограничени потребителско търсене, породено основно от високата инфлация и икономически несигурности. Наблюдаваме спад в доставките на смартфони и компютри, но на фона на това сегментът на игрите бележи ръст.
Сега ново проучване на Newzoo показва измеренията на този възход през настоящата година. Компанията прогнозира, че в световен мащаб пазарът ще генерира 187.7 млрд. долара (334.7 млрд. лв.) през 2023 г. На фона на това геймърите ще се увеличат с 6% до 3.38 млрд., а тези, които харчат средства за игри ще са 1.47 млрд. или със 7.3% повече спрямо предходната година.
Любопитно е още да научим, че 49% от изхарчените средства са от САЩ и Китай. Поглеждайки напред в бъдещето от Newzoo очакват, че през 2026 г. приходите в сектора ще достигнат 212.4 млрд. долара (378.58 млрд. лв.), а броят на хората, които играят ще са близо 3.82 млрд. Разбира се става дума за прогнози, които очаквано се различават от реалните цифри. Така например очакванията на компанията за 2022 г. бяха, че приходите в сектора ще са над 200 млрд. долара (356.47 млрд. лв.), но след това резултатите бяха ревизирани до 184 млрд. долара (328 млрд. лв.).
Прогнозните резултати за тази година са по-ниски спрямо тези от 2021 г. когато бяха реализирани 192.7 млрд. долара приходи. Все пак се забелязва тенденцията за ръст. Проучването на Newzoo също така предрича и скок в продажбите на конзоли, което се отдава на справяне с проблемите, които доведоха до по-слаби продажби през 2022 г. Тук положителна роля ще има и от появата на нови заглавия, включително Tears of the Kingdom, Final Fantasy XVI, Super Mario Bros Wonder и Spider-Man 2. Освен това наследникът на Nintendo Switch ще изнесе голяма част от ръста в сектора през идните три години.
Разпределението на пазара по сегменти продължава да е в полза на мобилните игри, които държат 49% с очакван ръст от 0.8% до приходи на стойност 92.6 млрд. долара (164.99 млрд. лв.). Следват конзолните с 30% и ръст 7.4% и компютърните с 20% и ръст 1.6%. Интересно е, че се отчита срив при игрите през браузер, които имат едва процент от пазара и бележат спад от близо 17% на годишна база.
Стигаме и до регионалната разбивка, която сочи, че най-големият пазар за игри е Азиатско-тихоокеанският регион с 46% и ръст от 1.2% до 85.8 млрд. долара (152.88 млрд. лв.). След това идва Северна Америка с 27% и ръст 3.8%. По назад са Европа с 18%, Южна Америка с 5% и Близкия Изток и Африка с 4%.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари