Наскоро се появи информация, според която Valve блокира някои игри, включващи генерирано чрез технологии с изкуствен интелект (AI) съдържание, от платформата Steam. През изминалия уикенд от компанията потвърдиха това, като споделят в изявление, че забраняват публикуването в гейминг услугата на съдържание генерирано чрез AI, освен ако разработчиците на могат да докажат, че моделите не са обучени с данни, нарушаващи авторски права.
От Valve посочват, че въвеждането на AI може в някои случаи да затрудни разработчиците да докажат, че имат достатъчни права за използването на генерираното съдържание, включително изображения, текст и музика. Има и несигурност от юридическа гледна точка по отношение на данните свързани с обучението на AI модели. Според компанията отговорност на разработчика е да се увери, че разполага с нужните права за разпространение на играта.
Все пак се подчертава, че целта на компанията не е да разубеди разработчиците да използват технологии с изкуствен интелект за генериране на съдържание. Разбира се Valve има интерес за възможно най-много продажби на игри през платформата си. В същото време от компанията споделят, че нямат кой знае колко възможности според актуалното законодателство в сферата на авторските права. Освен това те заявяват, че нямат възможност да прилагат собствено мнение и тълкуване.
Какво означава всичко това? До голяма степен AI моделите имат неясни отношения във връзка със законите за авторски права. Това е нормално, имайки предвид, че актуалните закони са създадени много преди въвеждането на актуалните технологии. Компаниите разработващи ИИ модели имат малко по-друга гледна точка. Според тях моделите базирани на машинно обучение са покрити от правата за справедлива употреба, по същия начин, по който хората творци се влияят от изучаваното от тях изкуство и т.н.
На фона на това обаче има и редица дела от страна на артисти и компании предлагащи стоково съдържание, които оспорват тази логика. Според тях AI моделите копират тяхното съдържание без разрешение. И докато тези дела не установят прецеден или зададат нови правни рамки, нещата до голяма степен остават в сивата зона и не са регулирани. Има я и гледната точка, че някои от тези модели генерират съдържание, което се конкурира на пазарен принцип с това, на което са обучени.
Имайки предвид голямата степен на юридическа несигурност, някои големи организации като Getty Images, Newgrounds и Nature изрично забраняват на автори да използват генерирано чрез AI съдържание. Други като Marvel и DeviantArt приемат с отворени обятия използването на технология в различни степени.
Valve предприема по-консервативен подход, като избягва евентуалните законови рискове, като директно отказва съдържание създадено от AI модели обучени на съдържание със запазени права. В това разбира се няма нищо нередно и е логично решение за избягване на неприятности.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари