Sony се подготвя за нов опит при облачния гейминг

Павлин Луканов Последна промяна на 13 април 2023 в 11:22 1271 0

PlayStation

Снимка Lee Paz/Unsplash

Sony се подготвя за нов опит при облачния гейминг

Sony изглежда отново има големи амбиции по отношение на облачния гейминг. Въпреки предприетите наскоро съкращения, компанията разкрива 22 позиции свързани именно с този сектор, включително се търси човек за разработка и осъществяване на стратегическа визия за облачен гейминг в PlayStation.

Sony наема и пет старши платформени инженери, трима софтуерни, два технически мениджъри и поне един технически автор, както и други позиции. Много от позициите са за Алисо Виехо, Калифорния, където беше централата на закупения от Sony пионер в облачния гейминг, Gaikai. Иначе всички те ще са част от екип под името Future Technology Group, който преди това е бил с названието Cloud Gaming Engineering and Infrastructure (CGEI).

Обявените позиции също така подсказват, че Sony работи върху нова хибридна облачна инфраструктура с Kubernetes и Amazon AWS. В тях се споменава решението на Amazon, но не и това на Microsoft Azure. Това донякъде е очаквано, тъй като двете компании са конкуренти в гейминг сектора.

Засега няма индикации за това, че Sony ще пусне облачната си гейминг услуга от ново поколение скоро. По-скоро изглежда проектът ще се развива в средносрочен план, като това е нормално имайки предвид, че едва сега се сформира екипът. Това обаче ще е сред важните проекти за компанията, Future Technology Group разкрива повече позиции, от който и да е друг екип в PlayStation. Освен това Sony агресивно разширява портфолиото си от патенти в тази сфера.

Така например през тази и изминалата година са подадени множество патентни заявки, включително от името на Марк Серни, който ръководи разработката на PS5 и PS4. Част от патентите ѝ в тази област са още от ранните дни на Gaikai, но много от по-новите са насочени към използването на множество графични процесори за една игра, както и изживяване през VR шлем.

Освен това от Sony се опитват да патентоват начини за споделяне на един графичен процесор за няколко приложения. Това би позволило постигане на по-големи икономии на процесорна мощ в облачния гейминг. Традиционно компаниите трябва да имат готова конфигурация за всеки геймър.

Междувременно има и индикации за това, че компанията подготвя нова портативна конзола, която може да стриймва игри от PS5 през Remote Play. Дали обаче тя няма да може да бъде обвързана и с бъдещата облачна услуга, което би ѝ придало повече възможности.

Засега всичко остава в бъдеще, като предстои да видим кога ще бъдат реализирани новите проекти и под каква форма. Иначе в сектора на облачния гейминг има много голямо свободно пространство, особено след излизането на Google със Stadia. В момента сред актуалните решения са NVIDIA GeForce Now, PlayStation Now, Shadow и Amazon Luna. От Sony със сигурност искат да надградят актуалното си предложение, което до голяма степен страда от някои ограничения. Компанията определено има наличният опит, а и възможности, за подобно мащабно начинание. Остава да видим дали ще бъде постигнат успех и в тази насока.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !