Ще бъде ли 2023 г. годината на завръщането за гейминг индустрията

Стоян Ненов Последна промяна на 25 декември 2022 в 16:55 2210 0

Valve Steam Deck

Снимка Valve

Valve Steam Deck

Изминалата 2022 г. беше изненадващо трудна за гейминг индустрията. За записа свиване на приходите си за пръв път от много време насам. Една от основните причини е завръщането към ритъма на живот отпреди пандемията.

2020 г. беше рекордна за игрите, защото много хора бяха дълго време по домовете си и се забавляваха с тях. Имаше огромен ръст на продажбите на хардуер и на игри. Интересът обаче не може да бъде задържан на същото високо ниво две години по-късно, когато най-трудното от пандемията е преминало и животът в голяма степен се е завърнал към нормалното.

Освен това ограничителните мерки забавиха работата по някои игри и важни заглавия изостанаха от графика. Но пък сега сякаш всичко се нарежда така, че 2023 г. да бъде голямото завръщане на гейминг бранша, отбелязва CNET.

Според прогноза на Ampere Analysis, следващата година ще бъде доста по-добра за игрите. През 2022 г. браншът се сви с 4%, но и това го задържа доста над нивата преди пандемията. Той разполага с достатъчно ресурси, за да продължи да разработва много и добри игри, а междувременно се подреждат и други липсващи звена, които носят още потенциал за увеличаване на приходите.

Сред тях е увеличената наличност на видеокартите, както и все по-лесното намиране на новите конзоли PlayStation 5 и Xbox Series X. Това дава възможност на по-голям брой геймъри най-сетне да обновят хардуера си и да пробват новото поколение игри. Тази година на пазара излезе и портативната конзола Valve Steam Deck.

Всичко изглежда готово за големия брой нови игри, които се очакват догодина. „Идва наистина много съдържание следващата година. Бих казал, че ще е най-активната година от 2019 г. насам“, анализаторът на Wedbush Securities Майкъл Пачтър.

През 2023 г. се очакват множество заглавия от ключови студиа и знакови поредици. Сред тях са Diablo 4 на Blizzard, Starfield на Bethesda, както и новата Legend of Zelda: Tears of the Kingdom на Nintendo. Освен това се очакват и Final Fantasy XVI, Spider-Man 2, Street Fighter IV, Resident Evil 4 Remake и др. И това са само част от големите игри, които се очакват през 2023 г. Геймърите може дори да нямат достатъчно време да обърнат пълноценно внимание на всички нови заглавия, които биха ги заинтригували.

През 2022 г. имаше и друга причина за потенциалното забавяне на харченето на пари за нови игри. Това са абонаментните услуги на Microsoft и Sony, които дадоха на геймърите достъп до все по-големи каталози със заглавия, макар и не касови. Все пак това също изисква време за разглеждане и изиграване.

А през 2023 г. каталогът на Microsoft може да стане още по-могъщ, ако регулаторите одобрят сделката за придобиване на Activision Blizzard. За момента това изглежда трудно постижимо, тъй като американските регулатори са против сделката. Microsoft обаче предлага различни версии, за да спечели одобрение и макар то вероятно да се забави, ще е важно събитие за гейминг индустрията през следващата година.

Sony също работи активно по своята абонаментна услуга. Тя вече има различни нива на абонаменти с достъп дори до по-стари игри от предишните поколения на PlayStation. Освен това се очаква през 2023 г. да продължи да увеличава каталога с игри със заглавия от повече студиа. Видимо е, че всички основни играчи са готови за много по-активна година и конкуренцията през 2023 г. ще е много сериозна.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !