През последните няколко години Саудитска Арабия полага много усилия да се позиционира като атрактивна дестинация за много дейности, включително туризъм и спорт. Страната има солидни финансови ресурси, които използва, за да привлича водещи специалисти и личности в различните сфери. А новата ѝ цел е геймингът, съобщава The Verge.
Саудитска Арабия разгръща постепенно мащабен план, за да се превърне в голямо име в гейминг средите. Глобалната гейминг индустрия е пазар за 187 млрд. долара, който обаче е и доста по-особен. Страната разчита на своя Фонд за публични инвестиции (PIF), който участва повечето проекти, включително и в сферата на игрите. През последните няколко години PIF е купил миноритарни дялове в няколко от водещите гейм студиа: Nintendo, Take-Two, EA, Acitivision-Blizzard.
Освен това PIF финансира и Savvy Games Group. Това е компания, която вече притежава разработчика на мобилни игри Scopely и организациите за електронни спортове ESL и FaceIt. Фондът е заделил други 13 млрд. долара за придобиването на „водещ издател на игри“, който засега остава неясен. Но плановете са ясни и изпълнителният директор на Savvy Браян Уорд ги казва директно: Саудитска Арабия иска да бъде лидер в гейминга и да се превърне в център за разработка на игри и за развитие на електронните спортове. Самият Уорд е човек с много опит в брашна, като е бил на водещи позиции в EA и Activision.
Смята се, че и самият кронпринц Мохамед бин Салман е голям фен на игрите. Това обаче няма общо с интереса му откъм бизнес гледна точка. Той вижда геймърския сектор като още един потенциален бизнес, който да носи приходи на страната, която не иска да разчита само на доходите от добивите на нефт. Бин Салман е наясно, че добивът на петрол не може да осигури вечни стабилни приходи на страната и затова той развива стратегия за разгръщане в максимално много от най-доходоносните индустрии.
Той вече има и добър пример. През 90-те години Южна Корея инвестираше усилено в интернет инфраструктура и технологии, като в последствие се превърна в една от водещите страни в тази сфера. Тя стана и „люлката“ на електронните спортове. След това и Китай разви всичко в още по-голям мащаб.
Геймингът е и възможност за страната да представи по-светски имидж, отворен за посетители от целия свят. Това ще трябва да помогне и за критиките, че въпреки тези опити, страната в голяма степен запазва традиционализма си и светското е изолирано само за столицата и по-големите градове. Придобиването на ESL например предизвика известни спорове и отказ на някои от водещите лайв стриймовете да продължат да работят за компанията. Въпреки това, поне видимо, тя не е променила начина си на работа и запазва същите турнири и график. Същевременно през тази година вече имаше и няколко геймърски турнира в Риад, включително и „световно“ по FIFA. Така че индустрията се насочва към Саудитска Арабия, от която пък идва нужното солидно финансиране.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари