Днес Microsoft е една от двете водещи компании за игрови конзоли (заедно със Sony) и залага много силно на гейминг индустрията, особено след скорошната покупка на Bethesda и id Software. Преди около двадесет години обаче, когато компанията тепърва навлизаше в този сегмент, тя се е опитала да придобие не кой да е, а един от основните играчи в него - японската Nintendo.
В желанието си да си гарантират успех на новата (по онова време) конзола Xbox, представители на софтуерния гигант са се срещнали с японците за да договорят закупуването на тяхното дружество. Целта е била да се използват игрите и софтуерът на Nintendo в игровите приставки Xbox.
Според Кевин Бейкъс, който е бил участник в събитията от страна на Microsoft, обаче представителите на японската компания "са си умрели от смях" и са им отказали. "Представете си някой да ви се смее в продължение на един час. Така протече тази среща" - споделя той пред Bloomberg.
В предложението на Microsoft всъщност има някаква логика. По онова време компанията е сред най-скъпите в света и разполага с огромни кешови резерви, генерирани от нейните основни продукти - Windows, MS Office и др. Ако прибавим към това и огромните й амбиции да се позиционира в гейм сегмента, подобен ход е съвсем резонен.
В добавка по същото време Nintendo изостава значително от основния си конкурент - Sony - главно при хардуера. Затова и планът на Microsoft е бил да поеме производството на хардуер и да остави японското дружество да се фокусира върху софтуера и своите свръх - успешни франчайзи, включително Супер Марио. Двете компании по това време дори са развивали партньорство в тази област.
Отказът на Nintendo може и да е най-знаковият провал за придобиване на гейм компания от страна на Microsoft, но далеч не е единствен. През годините гигантът от Редмънд е получил отрицателен отговор също от едно от водещите издателства на игри Electronic Arts (EA), от по-малкото Square (което днес е известно като Square Enix), както и от Midway, известни с разработката на Mortal Kombat.
През 2000 г. обаче Microsoft все пак прави знаково придобиване в този сектор, закупувайки студиото Bungie, което е създател на фантастичния шутър Halo. Франчайз, превърнал се през годините в най-успешното заглавие за Xbox конзолите, генерирало огромен брой продажби на тези устройства.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари