Microsoft: „Activision-Blizzard не прави нищо уникално“

Стоян Ненов Последна промяна на 02 август 2022 в 11:25 6577 0

Call of Duty Warzone

Снимка Activision

Call of Duty Warzone

Софтуерният гигант Microsoft предприе изненадваща стратегия, за да убеди регулаторите, че придобиването на Activision-Blizzard не е проблем за пазара. В документи, подадени в Комисията по търговия на Нова Зеландия, Microsoft казва, че гейм разработчикът не прави игри, които човек „трябва да има“, съобщава Engadget.

“Няма нищо уникално във видео игрите, които са разработени и публикувани от Activision-Blizzard, което да ги направи „задължителни да ги имаш“, което да притеснява конкурентните разработчици и издатели на игри за придобиването на компанията“, казва компанията.

Това е отговорът на Microsoft по повод жалби и притеснения на конкурентни компании, че с купуването на разработчика ще се окрупни гейм индустрията. Придобиването на Activision-Blizzard от страна на Microsoft за 68.7 млрд. долара се оказва по-сложно предизвикателство, отколкото очакваха в Редмънд. Най-мащабната сделка в историята на гейм индустрията има потенциал и да прекрои сектора. С което стратегията на Microsoft да не придава толкова значение е обяснима.

Съпротивата на Sony

Sony например подаде оплакване към бразилските регулатори, че поредицата Call of Duty, която е собственост на Activision-Blizzard, е игра от „съществено значение“, която „няма конкурент“.

Според японската компания Call of Duty е поредица, която влияе на решението на геймърите каква конзола да си купят. С това компанията намеква, че Microsoft, която седи зад конкурентното устройство Xbox, може да използва Activision-Blizzard, за да придобие нечестно предимство на пазара в този сегмент от гейм индустрията.

Sony се аргументира и с проучване от 2019 г. Според него Call of Duty е била единствената игра, която влиза в Топ 10 на всички „ентъртейнмънт“ брандове, сред които са „Междузвездни войни“, „Игра на тронове“, Хари Потър“, „Властелинът на пръстените“ и др. „Значимостта на Call of Duty към индустрията за забавления е неописуема“, казва Sony.

Компанията обръща внимание и на огромните възможности, с които разполага Activision-Blizzard: „Нито един друг разработчик, не разполага със същото ниво ресурси и експертиза в разработката на игри. Дори и да успее да го направи, Call of Duty е „вкопана“ и нито един друг конкурент, без значение колко релевантен е, може да го настигне“.

Microsoft не е коментирала жалбата на Sony. По-рано тази година софтуерният гигант потвърди, че Call of Duty ще продължи да се предлага на PlayStation и след придобиването на Activision-Blizzard. Други слухове твърдят, че има договор само за следващите три издания на Call of Duty и след това бъдещето на поредицата в рамките на PlayStation е неясно.

Другите затруднения

В документите за регулаторите в Нова Зеландия, Microsoft отново потвърждава, че ще остави игрите на Activision-Blizzard да са достъпни и в платформи на трети лица, както са досега. Компанията се съсредоточава главно върху тази критика на конкурентите.

Тя обръща и малко внимание на притесненията, че подобна мащабна консолидация може да не е полезна за бизнеса като цяло. Според Microsoft дори и след придобиването на Activision-Blizzard, на пазара ще останат множество достатъчно големи конкуренти. Компанията посочва конкретно Tencent, Nintendo, Electronic Arts, Sony, TakeTwo Interactive и Epic Games.

Също така Activision-Blizzard има свои проблеми, най-вече с дискриминация и тормоз на работното място. Отговорност за това беше насочена към изпълнителния директор Боби Котик. Акционерите на Activision-Blizzard обаче го преизбраха за още една година начело на компанията през юни т.г.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !