Софтуерният гигант Microsoft предприе изненадваща стратегия, за да убеди регулаторите, че придобиването на Activision-Blizzard не е проблем за пазара. В документи, подадени в Комисията по търговия на Нова Зеландия, Microsoft казва, че гейм разработчикът не прави игри, които човек „трябва да има“, съобщава Engadget.
“Няма нищо уникално във видео игрите, които са разработени и публикувани от Activision-Blizzard, което да ги направи „задължителни да ги имаш“, което да притеснява конкурентните разработчици и издатели на игри за придобиването на компанията“, казва компанията.
Това е отговорът на Microsoft по повод жалби и притеснения на конкурентни компании, че с купуването на разработчика ще се окрупни гейм индустрията. Придобиването на Activision-Blizzard от страна на Microsoft за 68.7 млрд. долара се оказва по-сложно предизвикателство, отколкото очакваха в Редмънд. Най-мащабната сделка в историята на гейм индустрията има потенциал и да прекрои сектора. С което стратегията на Microsoft да не придава толкова значение е обяснима.
Съпротивата на Sony
Sony например подаде оплакване към бразилските регулатори, че поредицата Call of Duty, която е собственост на Activision-Blizzard, е игра от „съществено значение“, която „няма конкурент“.
Според японската компания Call of Duty е поредица, която влияе на решението на геймърите каква конзола да си купят. С това компанията намеква, че Microsoft, която седи зад конкурентното устройство Xbox, може да използва Activision-Blizzard, за да придобие нечестно предимство на пазара в този сегмент от гейм индустрията.
Sony се аргументира и с проучване от 2019 г. Според него Call of Duty е била единствената игра, която влиза в Топ 10 на всички „ентъртейнмънт“ брандове, сред които са „Междузвездни войни“, „Игра на тронове“, Хари Потър“, „Властелинът на пръстените“ и др. „Значимостта на Call of Duty към индустрията за забавления е неописуема“, казва Sony.
Компанията обръща внимание и на огромните възможности, с които разполага Activision-Blizzard: „Нито един друг разработчик, не разполага със същото ниво ресурси и експертиза в разработката на игри. Дори и да успее да го направи, Call of Duty е „вкопана“ и нито един друг конкурент, без значение колко релевантен е, може да го настигне“.
Microsoft не е коментирала жалбата на Sony. По-рано тази година софтуерният гигант потвърди, че Call of Duty ще продължи да се предлага на PlayStation и след придобиването на Activision-Blizzard. Други слухове твърдят, че има договор само за следващите три издания на Call of Duty и след това бъдещето на поредицата в рамките на PlayStation е неясно.
Другите затруднения
В документите за регулаторите в Нова Зеландия, Microsoft отново потвърждава, че ще остави игрите на Activision-Blizzard да са достъпни и в платформи на трети лица, както са досега. Компанията се съсредоточава главно върху тази критика на конкурентите.
Тя обръща и малко внимание на притесненията, че подобна мащабна консолидация може да не е полезна за бизнеса като цяло. Според Microsoft дори и след придобиването на Activision-Blizzard, на пазара ще останат множество достатъчно големи конкуренти. Компанията посочва конкретно Tencent, Nintendo, Electronic Arts, Sony, TakeTwo Interactive и Epic Games.
Също така Activision-Blizzard има свои проблеми, най-вече с дискриминация и тормоз на работното място. Отговорност за това беше насочена към изпълнителния директор Боби Котик. Акционерите на Activision-Blizzard обаче го преизбраха за още една година начело на компанията през юни т.г.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари