Преди точно една година Марк Зукърбърг обяви, че сменя името на основната компания, която държи всички бизнеси, от Facebook на Meta. Идеята – това символизира мащабния залог на Зукърбърг за бъдещето на компанията и посвещаването ѝ върху създаването на метавселена.
Тази седмица Meta представи новото поколение на виртуалните очила Quest Pro, както и няколко подобрения в самата метавселена. Сред тях са по-добри аватари, по-голяма съвместимост с различни приложения, включително водещите услуги на Microsoft и др. Всичко това са много малки стъпки в развитието на метавселената, за която ще са нужни още поне няколко години преди да се доближи до очакванията на Зукърбърг.
Въпреки това той трябва още от сега да убеди анализатори, експерти, компании и потребители, че от метавселената има смисъл и всички тези усилия и огромни инвестиции си заслужават. И изглежда, че поне за сега не успява да постигне това. Реакциите след неговата предварително записана реч по време на Meta Connect 2022 не бяха особено ентусиазирани.
„Новите потребители откриват, че основната платформа Horizon е бъгава, а служителите са неспокойни заради радикалната промяна на компанията. На всички им трябваше добра причина да повярват във визията му, но съоснователят на Facebook не им представи такава. Вместо това той заложи да омайва хората с технологии и скъпи очила, които почти никой няма да купи. Той обърна внимание как това устройство ще се използва от фирми за работни срещи, въпреки че в момента няма такъв пазар“, коментира Парми Олсън от Bloomberg.
Една от „големите новини“ на събитието беше, че аватарите в метавселената вече ще имат и крака и по-добри анимации. „Зукърбърг лошо е объркал какво привлича хората към нови платформи – уникални изживявания и стимули, не просто по-добра графика“, допълва Олсън.
Meta ще трябва да извърви доста дълъг път преди да превърне метавселената в гигантската платформа, която иска. Олсън дава за пример, че Facebook се посещава от близо 3 млрд. души месечно, докато Horizon Worlds – от около 300 000. „Вместо да обърне внимание как да увеличи техния брой, Зукърбърг търси различни ниши, за да привлече ентусиасти. Това трябва да притеснява инвеститорите“, казва Олсън.
Самият Зукърбърг не бърза. „Ние сме в началото на нова ера компютърни технологии. Тя ще бъде по-социална и по-близка до хората от всичко досега“, смята той и очаква да е необходимо повече време на хората да свикнат.
„Болезнено е колко вманиачен е Зукърбърг да ни убеди, че виртуалната реалност е фактор“, коментира и Дарел Етерингтън от TechCrunch. Голяма част от презентацията беше просто претопляне на стари технологии с малки новости в тях и различен фокус за потенциалните им полци, допълва той. „Нито една от тях не изглеждаше достатъчно подобрена или способна да бъде повратна точка за масовия потребител, а повечето дори имаха неясни или несъществуващи дати на наличност… Да, изглежда по-добре, но със сигурност не изглежда като бъдещето“, казва анализаторът.
Оказва се, че и служителите на Meta не са ентусиазирани. Според проучване, което беше разпространено от Кейси Нютън от Platformer, 58% от служителите на Meta казват, че са разбрали стратегията на компанията за метавселената. А наскоро ръководството на Meta се е оплакало на мениджърите на екипи, че служителите не използват платформата Horizon VR достатъчно.
Според Нютън усилията на компанията са твърде много и твърде рано. Повечето служители все още искат да работят по проекти, които имат скорошни резултати. Зукърбърг изглежда не харесва този начин на мислене и затова посвети събитието за метавселената на „хората, които предпочитат да пристигнат рано, отколкото да са леко закъснели“. Това обаче също не помага в опита му да спечели подкрепата им за своя мащабен проект, който засега остава предимно ярки амбиции и бледа реализация.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари