За мнозина първоначалната асоциация с името Facebook все още е „най-голямата социална мрежа в света“. От гледна точка на абсолютен брой регистрации, това може и да е така, но този факт не е от значение.
Причината е, че социалните мрежи са платформи за младите. А където са младите, там са и най-активните потребители и съответно има най-голям потенциал за ръст. Логично тези фактори привличат и най-много търговци и рекламодатели. Новите данни на Pew Research Center показват, че YouTube владее вниманието на тийнейджърите. Което е изненада, предвид голямата роля на китайската мрежа TikTok сред тях и възходът ѝ през последните две години.
Изгряващите лидери
Според данните на Pew, 95% от американските тийнейджъри на възраст между 13 г. и 17 г. използват YouTube. На второ място е TikTok с 67% ползватели сред младежите. Китайската социална мрежа обаче задържа най-много внимание. 16% от всички тийнове също така казват, че разглеждат TikTok „почти постоянно“ – показател, по който платформата изпреварва всички други платформи.
Третото място е за Instagram – 62% от младите използват и тази социална мрежа. На четвърта позиция е Snapchat с 59% от тийн потребителите. Къде е Facebook? Иначе най-голямата социална мрежа е едва на пето място сред тийнейджърите с 32%. Тя бележи и значителен спад, като през 2014 г. е била първенец с 33%.
Също през 2014 г. в проучването не са включени YouTube, WhatsApp, Twitch и Reddit, които сега влизат в класацията. Всички, без YouTube, имат по-малък процент тийн потребители от Facebook. Данните ясно показват, че по-новите платформи – TikTok, Instagram и Snapchat обаче успешно привличат и задържат вниманието на тийнейджърите. А Facebook стабилно губи тази аудитория и въпреки множеството усилия да я спечели отново, нищо не дава резултат.
През годините Facebook добави множество функции като кратки клипове, стрийминг на видео, филтри, стикери и какво ли още не – все неща, които са популярни в другите социални платформи. Въпреки това младите продължават да избягват Facebook.
Различни интереси сред всички
Има и друг проблем за Facebook. Едва 2% от тийнейджърите, които използват Facebook (32%), са в платформата „почти“ постоянно. Това е най-ниският дял спрямо останалите платформи, т.е. дори младите, които все още са в тази социална мрежа, я разглеждат предимно от време на време.
Тя не попада и в топ предпочитанията по пол. Момчетата предпочитат да прекарват времето си в YouTube, Twitch и Reddit. Момичетата пък най-често са в TikTok, Instagram и Snapchat. Това е още един индикатор, че Facebook се ползва по-скоро инцидентно или по-навик, но не успява да генерира значим брой нови потребители в тази възрастова група.
Същевременно около 55% от младежите смятат, че прекарват достатъчно време в социалните мрежи на ден. 36% споделят, че са онлайн твърде много през деня, а 8% - твърде малко. Също така 54% казват, че ще е им е трудно да се откажат от социалните платформи, но 46% са на мнение, че ще успеят лесно да спрат тези приложения. Средно 58% от момичетата смятат, че ще им е трудно да се откажат от любимите социални мрежи, докато 49% от момчетата имат същия отговор.
Проучването открива, че конкретно американските тийнейджъри са много добре технологично обезпечени. 95% от тях имат смартфон, а 90% - компютър. Цели 80% имат гейминг конзола. Средно 97% от младежите влизат в интернет поне веднъж на ден, а 46% споделят, че са онлайн почти постоянно.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари