Американският вестник "Вашингтон Пост" (The Washington Post) пусна на сайта си нов чатбот, управляван от изкуствен интелект, който отговаря на потребителски запитвания, свързани с климата. В бъдеще медията планира да разшири обхвата на чатбота си и до други теми, съобщи главният технологичен директор Винет Хосла.
Експерименталният инструмент, наречен Climate Answers, използва многобройните репортажи на вестника, за да отговаря на въпроси за изменението на климата, околната среда, устойчивата енергия и други. Той е разработен съвместно от инженерния и редакционния екип на медията.
Чатботът е базиран на големия езиков модел на OpenAI, но “Вашингтон пост” експериментира и с AI моделите Mistral и Llama. По отношение на т. нар. “халюцинации” на изкуствения интелект, Хосла обяснява, че Climate Answers няма да даде отговор на въпроси, които не знае.
Ако чатботът не смята, че може да отговори адекватно на потребителско запитване на основа на публикувани и проверени репортажи на "Вашингтон пост", той ще откаже да предостави отговор. Според Хосла, целта е да се гарантира, че всички отговори могат да бъдат подкрепени с материалите на вестника.
"Вашингтон пост" не за първи път експериментира с изкуствен интелект в своите продукти. Миналия месец медията пусна нов продукт за обобщение на статии, който с помощта на генеративен изкуствен интелект предоставя кратко резюме на публикациите. Засега инструментът е достъпен за едва 10% от тях, но екипът се надява да разшири обхвата му до всички статии на вестника.
Запитан дали "Вашингтон пост" се притеснява, че AI резюметата и отговорите на чатботовете ще намалят ангажираността със статиите на вестника, Хосла отговаря, че "определено следи показателите", но не се притеснява.
Според него по-младите читатели често разчитат на резюметата на историите, а не на заглавията, за да решат дали да продължат да четат, както показва проучване, проведено от екипа му. Това го кара да се надява, че резюметата с изкуствен интелект могат действително да увеличат ангажираността с новинарското съдържание сред по-младите читатели.
"Вашингтон пост" не е единствената медия, която разчита на своя информационен архив, за да захранва чатбот с изкуствен интелект. През март “Файненшъл Таймс” започна да тества Ask FT - чатбот, чрез който абонатите могат да получат отговори по теми, свързани с репортажите на изданието.
Междувременно други издатели, като News Corp, Axel Springer, Dotdash Meredith и компанията майка на The Verge - Vox Media, сключиха лицензионни партньорства с OpenAI. За разлика от тях, "Вашингтон пост" все още не е сключил сделка за лицензиране на съдържанието си с фирма за изкуствен интелект.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари