
Изкуственият интелект вече е навсякъде около нас. За какво обаче всъщност се използват големите езикови модели, до които всички имаме достъп? На този отговор се опитва да отговори екип на OpenAI, като публикува първия по рода си работен документ, в който се описва подробно как хората използват ChatGPT във времето и за различни задачи.
ChatGPT обработва ежедневно над 2.6 млрд. заявки, а докладът на OpenAI разбива общото използване въз основа на датата, на която регистрираните потребители са се регистрирали за първи път за акаунт.
По отношение на средния дневен обем съобщения на индивидуален дългосрочен потребител, ChatGPT изглежда е преминал два различни и резки периода на растеж. Първият обхваща периода от септември до декември 2024 г., което съвпада с пускането на моделите o1-preview и o1-mini. Средният брой съобщения на потребител в ChatGPT след това остава относително стабилен до април, когато пускането на моделите o3 и o4-mini води до ново значително увеличение на използването до юни. Ръстът в общото използване през последното тримесечие се дължи изцяло на по-новите потребители, които са се регистрирали от април насам, много от които все още се запознават с LLM.
Макар че младите хора като цяло са по-склонни да приемат новите технологии, е поразително колко голяма част от потребителската база на ChatGPT се състои от най-младата демографска група. Цели 46% от потребителите, които са разкрили възрастта си в проучването на OpenAI, са на възраст между 18 и 25 години. Все пак има и значителния брой хора под 18 години, които използват ChatGPT.
OpenAI също така оцени вероятното разпределение по пол сред голяма извадка от потребители на ChatGPT. Когато ChatGPT стартира в края на 2022 г., този анализ установи, че около 80% от активните седмично потребители на ChatGPT вероятно са мъже. В края на 2025 г. това съотношение се е обърнало в леко (52,4%) мнозинство за вероятните жени потребители.
Според OpenAI значителна част от всички потребители на ChatGPT нямат нищо общо с бизнес производителността. Неработните задачи са нараснали от около 53% от всички съобщения в ChatGPT през юни 2024 г. до 72,2% към юни 2025 г., според проучването.
Според OpenAI, от 1.1 млн. разговора, проведени от май 2024 г. до юни 2025 г., 28% са свързани с помощ при писането в една или друга форма. Този процент се увеличава до 42% за подгрупата разговори, маркирани като свързани с работата, и за мнозинството, 52% от всички разговори, свързани с работата, от потребители с управленски и бизнес професии.
Процентът на всички проучени разговори включва потребители, които искат LLM да „редактира или критикува“ текст, и възлиза на 10,6%, спрямо едва 8%, които се занимават с генериране на „лично писане или комуникация“. Други 4,5% от всички разговори се занимават с превод на съществуващ текст на нов език, спрямо едва 1,4%, които се занимават с „писане на художествена литература“.
През юни 2024 г. около 14% от всички разговори в ChatGPT са били маркирани като свързани с „търсене на информация“. До юни 2025 г. този брой е нараснал до 24,4%. Според OpenAI, 14,9% от разговорите, свързани с работата, са се отнасяли до „вземане на решения и решаване на проблеми“. Това е на второ място след „документиране и записване на информация“ за разговорите, свързани с работата, сред десетките категории „общи работни дейности“.
Някои други случаи на употреба на ChatGPT включват 6% за мултимедия, 4.2% за програмиране, 3.9% за креативно мислене, 3% за математически изчисления, 1.9% за взаимоотношения и лични размисли и 0.4% за игри, включително ролеви.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари