Netflix се превърна в нарицателно за стрийминг услуги на видео и за гледане на филми по интернет. Дълго време платформата беше предпочитана от много потребители и се радваше на голямо внимание от младежите, които намираха в нея любимите си филми, сериали и беше повод да се канят на гости за „Netflix и още нещо“.
Според ново проучване на Piper Snadler това вече не е така, съобщава CNBC. Инвестиционната банка е открила, че вече повече тийнейджъри предпочитат да използват предимно YouTube като източник на любими видео клипове. Анализът сочи, че младежите прекарват 29.1% от дневната си видеоконсумация в YouTube. Това е са малко над Netflix – 28.7%. Но докато Netflix отчита спад в прекараното време, YouTube записва ръст – около 1% спрямо последното изследване, което е било през пролетта на тази година.
Според анализаторите това показва, че конкуренцията в стрийминга се увеличава, а безплатното видео, което е основният притегателен елемент на YouTube, става по-предпочитано. Piper Sandler отчита, че качеството на съдържанието в YouTube постепенно се подобрява и това води до промяна в навиците на потребителите.
Анализът на инвестиционната банка е редовен – два пъти годишно от 2001 г. насам. Той проверява много от интересите на тийнейджърите – любими брандове, устройства и дори храни и ресторанти. За тази есен са анкетирани малко над 9000 тийнейджъри със средна възраст 16 г.
Тази възрастова група е смятана от много анализатори и инвеститори за най-важната за „улавяне“ на тенденциите. Голяма част от компаниите искат да са най-атрактивни именно за младите и се стремят да се харесат на тях. Според тях именно тази група показва на всички останали хора кои са модерните идеи, брандове и услуги и съответно привличат и техния интерес и са двигатели на приходи.
Netflix и YouTube от години са двете най-предпочитани платформи от тийнейджърите и в това няма да се промени скоро. На трето място е Hulu, но само със 7% от прекараното време в гледане на видео. Интересът на младите е привлечен и от Prime Video и Disney+. Те отчитат и лек ръст на потреблението. За сметка на това Hulu, кабелната телевизия и HBO Max отчитат спад.
Piper Sandler не включва TikTok в анализа, въпреки че това също е видео платформа. За мнозина тя е смятана по-скоро за социална мрежа и затова и анализът я сравнява с Instagram, Snapchat и други сходни платформи.
От гледна точка на брандове, младежите харесват най-вече Nike. Същевременно тийнейджърите казват, че са намалили малко харчовете си – с 4% спрямо пролетта. Те казват, че харчат средно по 2316 долара на година. Изненадващо, момчетата са увеличили разходите си с 11%, а момичетата са ги свили с 8%.
Противно на много тези, че младите не се интересуват от нищо освен забавления, проучването открива, че това не е така. На въпроса кои са най-големите политически и социални проблеми, те отговарят, че това са околната среда, инфлацията, общото състояние на икономиката. Същевременно 37% от тийнейджърите казват, че харчат само пари, които сами са си изкарали, като са работили на половин работен ден, а 62% споделят, че използват и финанси от родителите си.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари