Google изменя търсачката си в Европа заради оплаквания от конкуренти

Стоян Ненов Последна промяна на 30 ноември 2024 в 16:57 372 0

Google изменя търсачката си в Европа заради оплаквания от конкуренти

Снимка Pixabay

Google изменя търсачката си в Европа заради оплаквания от конкуренти

Google планира да направи промени в търсачката си, които ще са само за потребителите в Европа. Измененията са провокирани от влезлия по-рано т.г. в сила Закон за цифровите пазари, както и от оплаквания на конкуренти, съобщава Reuters.

Според новия закон, Google няма право да поставя приоритет над собствените си услуги и продукти в платформите си. Това даде възможност на сайтовете за сравнения на спецификации, цени и оферти да атакуват предимството на Google в тази сфера. Компанията има свои функции в тази област, като част от тях са интегрирани директно в търсачката и се появяват автоматично като карета над резултатите след търсене.

Конкуренцията обаче смята, че тази практика ѝ пречи и не позволява на потребителите да достигнат до други платформи за сравнение. Това предизвика недоволството ѝ, като сайтове за сравнения на цени, както и хотели, авиокомпании и дори малки търговци са подали жалби с искане за изменение на търсачката. Някои от тях твърдят, че директните кликове за резервации към тях са спаднали с 30% заради по-ранните изменения, които Google направи в търсачката си.

Очаквано, Google не е много доволна от исканията. Компанията пише в блога си, че вече е направила над 20 модификации на търсачката, за да увеличи вероятността потребителите да отидат към друг сайт за сравнения. Тя казва, че е премахнала и полезни функции от страницата с резултати, включително информация за полети, по-малко данни в картите и др.

„Всичко това се отрази негативно на изживяването за нашите европейски потребители. Това беше от полза за големите онлайн агрегатори и страници за сравнения, но има друга секция бизнеси, които за съжаление губят трафик: сега е по-трудно за авиокомпаниите, хотелите и малките търговци да достигат клиентите“, допълва компанията.

„Въпреки това, сайтовете за сравнение настояват, че трябва да направим още промени“, пише Оливер Бетел, директор в Google. Компанията предвижда още няколко изменения. Сред тях са нови карета в търсачката, които ще показват избор от повече сайтове за сравнения, както и възможност за потребителите да виждат и избират страниците на доставчици. Ще се виждат и повече информация от страниците за сравнения, включително цени и снимки. Google ще въведе и нови рекламни формати за тези сайтове.

Освен това временно (засега) ще премахне картата, която показва хотелите при търсене на такива в даден град. Ще изчезне и списъкът с хотели, а вместо това ще се върнат старите сини линкове в резултатите. Засега това ще е тестово, като ще засегне потребителите в Германия, Белгия и Естония, като Google иска да види какъв ще е ефектът от промяната.

„Предприемаме тази стъпка с нежелание, тъй като премахването на полезни функции не е от полза за потребителите и бизнеса в Европа“, допълва Бетел.

ЕК коментира, че е започнала разглеждане и оценка на предложението на Google. А интернет гигантът казва, че се надява да се намери решение на казуса.

Представители на различни лобистки групи и на асоциации на платформи за сравнения критикуват предложенията на Google като смятат, че не адресират преференциалното промотиране на собствените услуги на компанията. Германската хотелиерска асоциация пък е на мнение, че предложенията изменения ще влошат резултатите на бизнеса още повече.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !