Традиционно измамниците се възползват от всякакви възможности, за да откраднат пари или лични данни. Една от разпространените и у нас практики е тази за телефонните измами, в които престъпници се обаждат на хора и изискват от тях пари или други данни, представяйки се за представители на полицията или др.
Сега обаче сме свидетели на интересна новост срещу тези измамници. Става дума за разговорен изкуствен интелект, Apate, който е разработка на учени от Университета Макуари. Те провеждат изпитания на решения с AI, които приемат измамни обаждания и отговарят на престъпниците.
Крайната цел е отчитането на победа срещу телефонните измамници с този подход, който се възползва от системи, които вече са приложение. Това е възможно в регионите където телекомите пренасочват обаждания, които са засечени като идващи от измамници. В крайна сметка престъпниците ще прахосват време в безсмислени разговори с изкуствения интелект.
Идеята не е изцяло нова, а като пример може да бъде посочен Lenny. Това е чатбот, който имитира стар австралиец, който троли телемаркетьорите. Той повтаря редица зададени фрази, като всяка от тях бива изпратена след закъснение от 1.5 секунди. Анонсимните му създатели се хвалят, че Lenny се е превърнал в най-лошия кошмар на обаждащите се.
Иначе новият подход срещу измамниците е наречен „scambaiting“. Телекомуникационните компании в Австралия са блокирали близо 2 млрд. измамни обаждания от декември 2020 г. Иначе благодарение на допълнително финансиране са разработени стотици хиляди ботове жертви, които представляват различни възрасти и „говорят“ английски с разнообразни акценти. Освен това се изразяват различни емоции, личности и отговори.
Ако оператор засече измамник той може да го пренасочи към системи като Apate, а ботовете ще занимават измамниците без те да могат да извлекат ползи. Тестват се и разнообразни стратегии, с които престъпниците да се задържат максимално дълго на линия. Надеждите са, че по този начин ще се сложи край на телефонните измамници. Зад тях често стоят огромни криминални организации.
Правоохранителни органи традиционно не насърчават подобен тип саморазправяне, а освен това често обаждащите се правят това по принуда. Има и случаи, в които не само измамници биват пренасочвани, а в бъдеще се очаква, че престъпниците също може да заложат на изкуствен интелект.
Те вече се представят за легитимни организации и могат дори да пресъздадат официални телефонни номера. Почти винаги се приканва към бързи действия, за изпращане на пари или даване на достъп до онлайн банкиране или директно до компютъра. Препоръчва се веднага щом се усъмните, че ви се обажда измамник да затворите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари