Електрическите автомобили на Tesla са известни с множеството технологии, които предлагат. Една от тях са вградените камери за сигурност, които трябва да записват всякакви инциденти и ситуации с автомобилите, в тях и около тях.
Информацията се пази в центрове за данни на Tesla, като компанията уверява клиентите, че тя е добре защитена. Според разследване на Reuters обаче, в периода 2019 г. – 2022 г. „групи служители на Tesla” не само са имали достъп до снимки и клипове, но и активно са ги споделяли помежду си през вътрешни чатове на компанията.
Става дума за „силно инвазивни снимки и видеа“, които са били записани от камерите на автомобилите на частни клиенти, казва Reuters, като се позовава на интервюта с девет бивши служители на Tesla. Сред обменяните клипове има ситуации с различни катастрофи, спорове и сбивания на пътя, както и тежки инциденти с ударени пешеходци и деца. Някои от тези клипове са разпространявани „като горски пожар“ между служителите.
Споделяни са и други клипове, включително от ежедневни ситуации – снимки на хора, животни, различни интересни според служителите моменти, които са били превръщани във вътрешни Meme-та за шеги, както и по-интимни моменти. Някои от клиповете са били споделяни между съвсем малко хора, понякога само двама души. Други обаче са виждани от десетки.
Източниците на Reuters твърдят още, че в данните е имало и допълнителна информация, включително време и място на снимките и видеото. Това може да разкрие още подробности за хората, включително местоживеенето им.
Оказва се, че и самият Мъск е бил наблюдаван от служителите. Преди около три години неназовани служители видели запис от Tesla в гараж, в който имало и друга много интересна кола. Служителите имали навика да споделят помежду си интересни открития в гаражите на клиентите, като направили същото и сега. Става дума за бял Lotus Espirt във версията му като подводница, позната от филмите за „Джеймс Бонд“ през 1977 г. Собственик на автомобила е именно Мъск, който го притежава от 2013 г.
Разследването на Reuters открива, че разглеждането на кадрите от служителите не е нещо ново. Всъщност, то е било част от практика на Tesla от 2016 г. насам, но с конкретна цел. Хората е трябвало да разглеждат определени записи и снимки от автомобилите и да помагат на изкуствения интелект да се обучава и да разпознава пешеходци, пътни знаци, гаражни врати и други обекти по пътя.
С времето голяма част от процеса е автоматизирана. Самите служители са разногласни в мнението си дали споделянето на кадрите е правилно. Според някои от тях, клиентите са дали изричното си разрешение да участват в програмата. Други обаче смятат, че разрешението е за преглед и анализ на кадрите, не за споделянето им между служители.
Нито Tesla, нито Илон Мъск са отговорили на запитванията на Reuters. Не са коментирали темата и регулатори, на които е потърсена позиция.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари