Шефът на Zoom смята, че приложението вреди на доверието

Стоян Ненов Последна промяна на 28 август 2023 в 14:57 232 0

Zoom

Снимка Zoom

Шефът на Zoom смята, че приложението вреди на доверието

Приложението за видеоконферентни разговори Zoom записа огромен ръст по време на пандемията, като именно заради него и сходните услуги много хора успяха да запазят работните си места и да работят от домовете си по време на ограничителните мерки. Zoom се превърна в нарицателно за видеоразговори, както Xerox за копирните машини.

За разлика от Xerox обаче, Zoom не изглежда доволна от този факт. Или поне така излиза от изказване на изпълнителния директор на Zoom Ерик Юан, което е било записано и дадено на Business Insider, съобщава Ars technica.

Zoom мотивира много служители да потърсят и предпочетат работата от дистанция. Нещо, което не се харесва на доста компании и Zoom е сред тях. Наскоро Юан е призовал служителите на компанията да се завърнат в офисите.

Аргументът на Юан е следният: „Работата от разстояние не позволява на хората да изграждат доверие помежду си или да са достатъчно иновативни“.

Изказването му изглежда в пряко противоречие с един от основните аргументи, с които Zoom продава собствената си услуга: „Потапящо изживяване и съвместна работа в офис среда директно от дома“.

„През последните няколко години наехме много „зуумита“ (така компанията нарича служителите си) и е много трудно да изградим доверие. Доверието е основата на всичко. Без доверие, ще сме бавни“, казва Юан.

Според него има и друг проблем. „Всички са много любезни, когато се присъединяват в Zoom разговори“, което според него не позволява воденето на достатъчно задълбочени и дори разпалени дебати. А именно в тях се раждат иновациите, смята той.

Затова иска занапред служителите на Zoom да работят в радиус от 80 км. от офис на компанията и да ходят във въпросния офис поне два дни седмично. Все пак, компанията ще изслуша служителите, които не могат да изпълнят това изискване и може да направи изключение или да им предложи друг формат на работа.

Zoom не е коментирала темата. Очаквано, компанията беше критикувана в социалните мрежи за идеята си. Според някои потребители и в Zoom разговори има достатъчно спорове, а много хора са намерили по-добра работа именно заради възможността да кандидатстват за фирми от разстояние.

Други бързат да посочат противоречията в самите маркетинг послания на Zoom. В една брошура например компанията гордо казва, че 95% от клиентите, които са преминали към Zoom, са съобщили, че са постигнали увеличение именно на производителността и на доверието между екипите. И още: „Работете уверено от дома си“.

Проучване на McKinsey & Company също отчита, че служителите харесват работата от разстояние. 87% от хората във всички сектори приемат да работят от дистанция, ако им бъде предложено. 58% от американците вече имат възможност да работят от дистанция поне един ден седмично, а 35% - по 5 дни на седмица, а 65% искат да работят постоянно от разстояние.

Мнозинството предпочитат да имат свободата да работят от дистанция. Интерес има във всички сфери, но най-голям е именно в ИТ, следван от бизнес и финансови операции, архитектура, медии и т.н. Така се появява сериозно разминаване между желанията на хората и на работодателите. Ситуация, която все още е в зародиш, но може да породи проблеми, ако не бъде постигнато съгласие за постигането на някакъв подходящ баланс.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !