Електромобилите са част от съвременния живот, независимо дали това ни харесва или не. В това число доставките им продължават да растат, като очаквано най-много от тях се реализират в Китай, където и цените са най-ниски.
Ако погледнем конкретно САЩ, очакванията са, че там до края на годината ще бъдат продадени 1.2 млн. електромобила. Това представлява значителен ръст спрямо малко над 1 млн. доставки през миналата година. И макар бройката да е впечатляваща, електромобилите са едва 9% от общия брой на продадени автомобили.
На фона на това производителите започват да доразвиват стратегиите си, предлагайки по-разнообразен микс от автомобили, включително хибриди и плъгин хибриди (PHEV). Това от своя страна води до трудна предвидимост на пазара. Като цяло пречките пред електромобилите са основно две, цената и мрежата за зареждане. По първата точка е възможно подобрение чрез субсидии или изгодни лизингови програми.
Междувременно зареждането остава доста сериозен проблем за много потребители, които не са склонни да отделят толкова много пари за нов автомобил, ако не се чувстват сигурни, че ще могат да го зареждат удобно. Като цяло през първите седем месеца на 2024 г. са продадени допълнително 35 000 електрически автомобила с батерии в сравнение с миналата година. Това включва и хибридите и PHEV, чиято популярност е изненадваща за мнозина.
Така хибридите канибализират продажбите на електромобили, вкарвайки нова конкуренция в класа. Те обаче решават основния проблем, а именно безпокойството за пробега.
При изтощаване на батерията, винаги можете да продължите на бензин. Освен това повечето потребители просто не могат да си позволят изцяло електрически модел.
Електрическите превозни средства все още са твърде скъпи, което води до шок за потенциалните купувачи. Средната цена на сделката за електромобил през юли 2024 г. е 56 520 долара (100 000 лв.). В същото време средният автомобил, задвижван с бензин, се продава за 48 401 долара (85 661 лв.).
Съществува и проблем с амортизацията. Ново изследване установява, че по-старите електрически автомобили се обезценяват по-бързо от конвенционалните бензинови автомобили. Някои от тях дори са загубили 50 % от стойността си при препродажба за една година. Положителното е, че по-новите модели с по-дълъг пробег запазват стойността си по-добре и се доближават до процента на задържане на много бензинови автомобили.
Общият проблем в САЩ е продължаващата доминация на Tesla, предвид огромния пазарен дял на компанията. Така пазарът там е зависим от продажбите на компанията. Това обаче се променя постепенно, тъй като все повече модели от различни компании се добавят към микса. Пазарът обаче е зависим и от политическото развитие и предстоящите избори, които могат да променят ситуацията.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари