Тази година се наблюдава спад в доставките на смартфони и компютри, но изглежда все пак един от основните сектори на потребителската електроника успява да се стабилизира. Става дума за сегментът на умните часовници и фитнес гривните. Данните за това са от компанията за пазарни анализи Canalys, които споделят информация за доставките на тези типове устройства през второто тримесечие на настоящата година.
Отбелязва се ръст на годишна база от 2.0% на доставките на носими гривни и часовници до 41.7 млн. броя, като това е позитивно движение на дона на отчетения спад с 3.7% през първото тримесечие. Базовите и смарт часовници са двигателят на този растеж като при тях доставките са съответно с 46.6% и 9.3% по-високи, а това е значително повишение. На този фон фитнес гривните бележат спад с 35.5% през второто тримесечие.
Лидерите
Apple продължава да е лидер в категорията на часовниците, като компанията от Купертино държи 26.4% от пазара с 8.4 милиона доставки и 6% ръст на годишна база. Следва Samsung, която вече е на втора позиция с 8.9% дял, 2.8 милиона доставки и впечатляващ ръст от 58%. Челната тройка се допълва от Huawei с 8.3% дял, доставени 2.6 млн. устройства и ръст от 14%. Въпреки увеличението на продажбите, китайската компания отстъпи втората позиция на южнокорейския гигант.
В класацията влизат още индийската Noise с дял 5.8%, 1.8 милиона доставки и умопомрачителният ръст от 382%. Ако запази тенденциите, тя може да се окаже конкурент, който да застраши, както Huawei, така и Samsung през следващите тримесечия. На пета позиция е Garmin с 5.5% дял и спад на доставките от 11%.
През настоящото, а и следващото тримесечия пазарната динамика най-вероятно ще се запази, като в продажба влизат новите серии часовници на Apple и Samsung. Става дума за Apple Watch Series 8, Watch SE и изцяло новия Watch Ultra, както и моделите от серията Galaxy Watch5. Доста вероятно е челната двойка да бъде запазена до края на годината. Нови попълнения има и Garmin, a съвсем скоро и Google ще навлезе директно в сектора със своя Pixel Watch.
Данните по региони
От Canalys отчитат, че подобно на пазара за носими звукови устройства, и тук се отчита най-голям ръст в Индия от регионална гледна точка. В страната е отчетен ръст в доставките от 275%, като основното движение тук се дължи на базовите часовници. Иначе страната е на трето място по доставки в световен мащаб с дял от 15% от общите доставки.
Най-много устройства са доставени в Китай при 28% от общите доставки, следвана от САЩ с 20% и останалите региони с 37%. За сравнение през същия период на миналата година разпределението е било 30% за Китай, 20% за САЩ, 4% за Индия и 45% за останалите, включително и Европа.
Но да се върнем на пазара в Индия, където 91% от доставките през второто тримесечие на 2022 г. са именно на базови часовници. Така в страната се отчитат най-много продажби на този сегмент с 5.7 млн. броя, позволявайки задминаването на Китай.
Над милион доставки отбелязват местните производители Noise, Fire-Boltt и boAt. Постигането на високи обеми на продажби се дължи на постигането на достъпни цени и привлекателни черти насочени за младите и запознати потребители.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари