В класически пример за това, защо никога не трябва да мислите, че нещата не могат да станат по-лоши, Humane, производителят на много оспорвания Ai Pin, сега се сблъсква със ситуация, в която всеки ден толкова много хора връщат тези носими устройства, че те изпреварват продадените екземпляри.
Преди излизането на Ai Pin на пазара се вдигна толкова много шум, че Humane успя да осигури 240 млн. долара от инвеститори, сред които главният изпълнителен директор на OpenAI Сам Алтман. Миналата година компанията беше оценена на 850 млн. долара, но това беше преди появата на нейния първи продукт.
Това е Ai Pin - квадратно устройство без екран, което може да се прикрепи към дрехите и работи или се опитва да работи като смартфон, но цената му е 700 долара, а месечният абонамент - 24 долара. Задължителният финансов ангажимент и фактът, че устройството не работи през половината от времето, бавно е, загрява и има твърде кратка автономна работа, доведоха до язвителни отзиви, включително един от Tech Tuber Marques Brownlee, който го нарече най-лошия продукт, който някога е разглеждал.
Според вътрешните данни за продажбите, публикувани от различните технологични издания, между месец май и август повече AI Pins са били върнати, отколкото закупени. До месец юни само 8000 продадени бройки не са били върнати. Днес се изданието TechSpot съобщава, че този брой е близо до 7000. Това означава, че от 10 000 продадени бройки, 3 000 са били върнати. А сега се оказа, че всеки ден се връща по-голям брой от тези устройства, отколкото се продават. Според данните на изданието върната е продукция на стойност 1 млн. долара в сравнение с 9 млн. долара от продажбите на Ai Pins, аксесоарите и абонаментите през целия досегашен технологичен живот на това устройство.
След като бъдат върнати, те не могат да бъдат възстановени и препродадени, тъй като T-Mobile прави невъзможно за Humane да пренасочи Ai Pin към нов потребител, след като той е бил разпределен към някой друг.
Преди пускането на Ai Pin на пазара Humane заяви, че се надява да продаде 100 000 броя през първата година. Тази цел започна да изглежда като фантазия, след като се появиха първите отзиви, които накараха 1000 души да отменят предварителните си поръчки.
Зоз Кучиас, говорител на Humane, заяви, че в репортажите е имало неточности, "включително относно финансовите данни". Запитан за конкретните подробности, Кучиас заяви: "Нямаме какво друго да предоставим, тъй като не коментираме финансови данни и ще се обърнем към нашия правен съветник".
Humane не само трябваше да се справи с лошите отзиви, но също така каза на купувачите през юни, че трябва да спрат да използват включения калъф за зареждане, тъй като той може да стане причина за възникване на пожар.
През месец май бе съобщено, че Humane търси купувач, който е готов да плати от 750 млн. до 1 млрд. долара за компанията - нещо, което HP уж обмисля. Твърди се също, че компанията преговаря с настоящи инвеститори за увеличаване на поетия кредит, който по-късно може да бъде превърнат в собственост.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари