Време е за тотално пренастройване на уведомленията

Стефан Николов Последна промяна на 04 април 2024 в 14:38 1215 0

notification

Снимка Jamie Street/Unsplash

Време е за тотално пренастройване на уведомленията

Усещате ли го? Телефонът бръмчи и вибрира в джоба на панталоните ви точно по време на йога? По-добре го проверете. Може би това е запитване за одобряване на промяна в поръчката ви за хранителни стоки. Може би е някаква измама по кредитната ви карта, за която банката иска да ви уведоми. Може би това е майка ви, съпругът ви или сестра ви. Може би е известие от детската градина на детето ви. Може да е всяко едно от тези неща! Но най-вероятно не е. Вероятно е нещо подобно:

„Здравейте! Остава ви съвсем малко време за урока по испански! Все още ли мислиш да поръчаш вечеря? Насладете се на отстъпката от 8 долара при покупката си – общите условия са приложени. Най-после достигнахте целта си за сън седем пъти през последните две седмици. Браво, Алисън. Разгледайте тези нови предложения за разкрасяване. Отделете секунда, за да помислите как се чувствате. Кликнете, за да научите повече“.

Уведомленията са ад, особено в iOS. Android предлага по-добър контрол и милостиво премества някои нарушители в една "тиха" входяща кутия, но и тя не е безпогрешна. И на двете платформи нотификациите са били и продължават да бъдат едно непрекъснато разсейване, напаст за и без това изтънялото ни внимание. На теория имаме инструменти за тяхното укротяване. Но повечето потребители са на мнение. че те са досадни. неадекватни и объркващи. Хората се превърнаха в параноици, които се притесняват, че могат да пропуснат някое важно уведомление и така нотификациите се изливат от телефоните ни всеки един ден.

По цял ден, при това всеки ден, те ни карат на разберем още нещо, най-вероятно ненужно. „Оценете моя опит! Поглезете се! Опитайте новите сезонни напитки! Абонирайте се за премиум абонамент и спестете!“ Изданието The Verge е на мнение, че е време приложенията да се откажат от тези глупости. Нека да ги игнорираме всичките и да започне отначало. Има и предложения за справяне с този проблем.

Първото е да се използва нещо като Tinder, само че със същите плъзгачи за уведомленията. Всяко приложение трябва да ви покаже пример за вида известие, което иска да ви изпрати, а вие да плъзнете наляво или надясно, за да се съгласите или откажете. Това би ни спестило ходенето в настройките на двеста различни приложения и отбелязването на две хиляди малки бутона "откажи се". Освен това методът прилича на игра, което е забавно.

Второто предложение е малко крайно – рекламните известия просто да бъдат забранени. Да можете да ги включвате по желание, ако всеки ден например отчаяно искате да виждате (и чувате) съобщенията на Starbucks. Тази опция трябва да бъде зададена по подразбиране в нашите мобилни телефони, а всеки потребител, ако желае, да ги включи. Разбира се, това е само идея, която едва ли ще бъде осъществена.

Но по който и път да поемем оттук нататък, време е властта върху нотификациите да бъде върната на потребителите, а не на разработчиците на приложения, които бълват какви ли не оферти. Всеки ден: предложения и сделки; сделки и оферти. Но поне засега, ако в момента вашият телефон започне да вибрира в джоба ви, по добре проверете какво става.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !