Twitter възстановява безплатния API достъп за критични услуги

Павлин Луканов Последна промяна на 04 май 2023 в 10:50 495 0

Twitter възстановява безплатния API достъп за критични услуги

Снимка Brett Jordan/Unsplash

Twitter възстановява безплатния API достъп за критични услуги

След като Илон Мъск придоби Twitter той предприе редица промени в компанията, като голяма част от тях бяха доста противоречиви. Това включва и решението да спре безплатния достъп до API (Application Programming Interface), което неочаквано доведе до много проблеми за обществени институции, които разчитат на въпросната функционалност.

Така стигаме и до последната новина в тази насока, а именно възстановяването на безплатния достъп до рамката за програмиране по отношение на верифицирани правителствени и обществени услуги, които използват инструмента за критични цели. Това включва известия при извънредни ситуации, както и новини за времето и пътните условия.

Припомняме, че през март от социалната мрежа въведоха ценова стратегия в три нива. Безплатната опция е предназначена за ботове и тестови цели, като тя предвижда разрешение за 1500 публикации месечно и наличието само на едно ID за приложение. Следващото ниво е с цена 100 долара месечно при 3000 публикации на потребител или 50 000 на ниво приложение, като тук има две потребителски индентификации. За всички останали, които имат по-големи нужди, има корпоративно ниво. В него цените могат да достигнат до хиляди долари месечно.

Тези промени доведоха до проблем с функционирането на множество приложения и услуги, които разчитат на безплатния API за споделяне на съдържание. Освен това обаче бяха създадени проблеми и за разработчици, които имаха желание да плащат за услугата. От Twitter дори не са предупредили клиентите си за това кога влиза в сила промяната, както и не са пояснили въздействието им.

Допълнителни затруднения имат и правителствените услуги, в това число Metropolitan Transportation Authority в Ню Йорк. Организацията обяви, че спира услугата си за публикуване на съобщения в Twitter, тъй като месечните ѝ такси биха достигнали 50 000 долара. Microsoft също така изтегли решението си за рекламодатели от социалната мрежа, като също така спря споделянето на екранни снимки в Twitter за геймърите от Windows и Xbox.

С цел добиването на повече приходи, новият Twitter на Илон Мъск, ограничава достъпа до преди това безплатни функционалности. Освен това така платформата запазва повече контрол върху потребителското изживяване, привличайки повече абонати. Сред тези решение е и забраната на външни клиенти, изискване за абонамент Blue за някои маркери за верификация и т.н.

Новият ход обаче е пример за това как новата стратегия създава и доста проблеми. Това важи с особена сила за организациите, включително и правителствени, които използваха платформата с цел предоставяне на важна информация от обществено значение. Междувременно конкуренцията в лицето на Mastodon, а скоро и Bluesky, се опитва да набере критична база потребители, като голяма част от тях идват именно от Twitter. Тази седмица стана ясно, че децентрализираната мрежа Mastodon улеснява създаването на нови акаунти, премахвайки един от ограничаващите я фактори.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !