Несъмнено технологиите с изкуствен интелект (AI) добиха огромна популярност с въвеждането на чатбота ChatGPT, който е разработка на компанията OpenAI. Това подейства като катализатор на технологичния сектор и всички големи играчи дадоха приоритет на собствените си разработки. Въпреки това ChatGPT продължава да е най-популярното решение, а OpenAI продължава да го надгражда с повече възможности.
И така стигаме до настоящата седмица, в която OpenAI обяви, че компаниите могат да настройват GPT-3.5 Turbo чрез собствени данни. В резултат на това според OpenAI новият модел може дори да надмине възможностите на по-новия GPT-4 за определени задачи. През есента компанията ще добави въпросните възможности и към GPT-4.
С новите възможности за настройка корпорациите ще могат да използват ChatGPT като по-фокусиран и ефективен модел за определени задачи. Този надстроен инструмент ще превърне чатбота в уникално решение, което дава надеждни отговори в специфичен език или с по-съобразен изказ. Досега бизнес потребителите бяха ограничени до вариантите на GPT-3 за подобни цели, като davinci-002 или babbage-002.
Моделът идва предварително обучен, подобно на GPT-4, до септември 2021 г., преди задаването на данни от компанията. OpenAI споделят, че въведената и получена в последствие информация няма да бъде използвана за обучение на клиента отвъд компанията. Други потенциални ползи включват обучение на бота да пресъздава гласове за брандове, които да са еднакви например при комуникация. Софтуерните компании могат да го използват за рутинни кодове.
GPT-3.5 Turbo е модел, който беше пуснат по-рано през годината и е подходящ за използване в случаи, които не са специфични с чат функционалността. Той може да работи с 4000 токена едновременно, което според OpenAI е двойно повече спрямо предходните модели. От компанията споделят, че ранни тестове показват постигане на до 90% по-кратки запитвания след настройка. Цените за GPT-3.5 са 0.0080 долара за 1000 токена за обучение, 0.0120 за 1000 токена за въвеждане и 0.0120 долара за 1000 токена за резултати.
Това е поредната крачка към въвеждането на специализирани случаи за употреба на чатботовете с AI. По този начин използването им от разнообразни организации може да се окаже по-ефективно, но разбира се след добре обмислено обучение според специфичните нужди. Създателите на моделите с ИИ също ще имат изгода от подобно развитие, тъй като могат допълнително да монетизират продуктите си.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари