Ако сте сред запалените геймъри то най-вероятно сте запознати с актуалните технологии в този сектор. За целите на настоящия материал обаче ще припомним, че през 2013 г. Nvidia въведе нова технология наречена G-Sync. С нея се премахва накъсването на картината и се намалява входящия лаг при компютърен гейминг.
Това е възможно чрез обвързването на честотата на опресняване на дисплея към същинските кадри на играта. Подобно решение, VRR (variable refresh-rate) се използва и в по-достъпните монитори и телевизори.
G-Sync изисква обаче и допълнителен хардуер в монитора, като това води до повишаване на цените на тези продукти. VRR от друга страна е вариант на свободно достъпните стандарти AMD FreeSync и VESA Adaptive-Sync, които предоставят основните ползи от G-Sync, но без нужда от допълнителен хардуер.
Сега Nvidia обяви промяна, която би трябвало да даде шанс за развитие на G-Sync, премахвайки изискването за скъп допълнителен хардуер. От компанията си партнирата с производителя на чипсети MediaTek за вграждане на G-Sync способности директно в чиповетте за скалиране на MediaTek, които ще достигнат до предстоящи модели монитори. До момента традиционно модулите на G-Sync заместват тези скалиращи чипове.
Тези нови решения на MediaTek ще поддържат всички функции, които имат и сегашните специализирани модули G-Sync. Според Nvidia три G-Sync монитора с вградени MediaTek скалиращи чипове ще бъдат пуснати на пазара по-късно тази година: Asus ROG Swift PG27AQNR, Acer Predator XB273U F5 и AOC AGON PRO AG276QSG2. Всички те са 27-инчови 1440p дисплеи с максимална честота на опресняване 360 Hz.
За повечето хора през по-голямата част от времето няма да има съществена разлика между същинския G-Sync монитор и този, който използва FreeSync или Adaptive-Sync, но все пак има няколко странични предимства. Мониторите G-Sync поддържат честота на опресняване между 1 и максималната честота на опресняване на монитора, докато FreeSync и Adaptive-Sync спират да работят на повечето дисплеи, когато честотата на опресняване падне под 40 или 48 кадъра в секунда.
Всички G-Sync монитори поддържат и технологията variable overdrive, която помага за премахване на ефекта ghosting, а новите дисплеи, задвижвани от MediaTek, ще поддържат скорошната функция G-Sync Pulsar за намаляване на размазването.
Засега не може да знаем как ще се отрази нововъведението на пазара. Все пак много зависи какви ще са цените на мониторите и дали те ще са конкурентни.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари