Изкуственият интелект (AI) се развива във всички сфери на обществото и технологии. Включително и видеоигрите. А именно те може да се окажат един от катализаторите за големия възход на AI, съобщава MIT Technology Review.
Компанията OpenAI е създала бот (автоматизиран алгоритъм), който е превърнала в „най-добрия играч“ на играта Minecraft. За целта ботът е гледал над 70 000 часа видео на хора, които играят въпросното заглавие. Защо това е от значение? Оказва се, че методът може да е един от най-ефикасните за обучение на умни алгоритми да вършат най-различни задачи, като просто „гледат“ видео в интернет.
Ботът-геймър се е научил как да играе Minecraft чрез видеата в платформи като YouTube. Това включва всеки аспект на играта, включително кои бутони да използва, за да управлява виртуалния герой. Алгоритъмът е опознал и цялата игра и всички задачи в нея. Това е първият бот, който може да си направи инструменти от диамант в играта – постижение, за което добрите играчи на Minecraft се нуждаят средно от около 20 минути и 24 000 действия.
По-важното за учените е разработката на модела на обучение чрез имитация. Невронните мрежи гледат какво правят хората и имитират действията им. Чрез този подход те могат да бъдат обучавани не само да играят компютърни игри, но и да управляват роботизирани ръце, автомобили или да сърфират в интернет.
Предимството на този метод е и по-лесното събиране на нужните данни. В интернет вече има милиони и дори милиарди часове видео, което показва как да се вършат най-различни дейности. Огромната част от това видео е свободно достъпна в популярните платформи. При това в голяма степен е вече подробно описано за по-лесно откриване от потребителите.
Това улеснява използването му като ресурс за обучение на AI за извършването на реални, физически действия, така както моделът GPT-3 улесни алгоритмите да учат езици. „През последните няколко години видяхме възхода на парадигмата GPT-3 и нейните впечатляващи способности, които идват от големите модели, които са обучени чрез огромната информация в интернет. Това се дължи в голяма степен на факта, че моделираме спрямо това, което правят хората онлайн“, казва Боуен Бейкър, един от ръководителите на екипа, създал бота за Minecraft.
Те са кръстили метода VPT (Video Pre-Training). Той разчита на друга невронна мрежа, която първо автоматично да сложи нужните етикети на клиповете. Тя е била обучена чрез записи от доброволци, които да играели Minecraft и са записвали както видео на геймплея, така и кои бутони натискат. Това е осигурило около 2000 часа описан геймплей, който е използван за първоначалното обучение. След това алгоритъмът е използвал наученото, за да опише 70 000 часа видео, взето от интернет. Въпросното видео след това е дадено с описанията на бота, който да се научи как да играе.
Предимството на Minecraft е, че играта няма конкретна финална цел. Тя дава свобода на геймърите, което е подходящо и за изкуствения интелект, в който ботовете могат да експериментират и дори да се научат как да работят заедно.
Според Бейкър и колегите му, методът има голям потенциал за обучение на AI за всякакви дейности и по-лесното му мащабиране за по-амбициозни цели. Учените сега искат да съберат над 1 млн. часа видео с геймплей от Minecraft, за да видят колко по-добър може да стане ботът. Целта е да изглежда, че „човек играе играта, вместо бебе AI, което се опитва да имитира човек“.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари