
Технологичният гигант Meta обяви намеренията си да включи данни, събрани от взаимодействията на потребителите с нейните AI продукти, в своята система за таргетиране на реклами. Компанията вече е известна със създаването на детайлни потребителски профили на базата на активности във Facebook и Instagram, което позволява на рекламодателите да достигат до конкретни демографски групи и потребителски сегменти. Сега Meta възнамерява да добави нов източник на данни - съдържанието на разговорите с нейните AI чатботове.
По данни на компанията над един милиард души общуват с нейния AI чатбот всеки месец. Разговорите често са дълги и подробни, което го прави нов и богат източник на потребителски данни. До момента гигантът в социалните мрежи предоставяше своите AI продукти безплатно, представяйки ги като достъпни инструменти за комуникация и забавление.
Сега, когато чатботът се използва масово, Meta има достъп до ново ниво на персонализирана информация - не само лайкове и кликове, а цели диалози, отразяващи мисли, интереси и емоции, които могат да бъдат използвани за усъвършенстване на рекламните алгоритми. Например, ако потребител обсъжда плановете си за пътуване с AI, алгоритмите могат да предложат реклами за туристическо оборудване или дестинации.
Според говорителя на Meta Емил Васкес, актуализацията на политиката за поверителност не се отнася само до чатбота, а обхваща всички AI продукти на компанията. Това означава, че тех гигантът може да използва данни от AI функциите в своите смарт очила Ray-Ban Meta (включително гласови записи, снимки и видеоклипове), за да таргетира по-добре своите рекламни продукти. Meta може да използва и данни от новия си AI-видео фийд Vibes, както и от продукта си за генериране на AI изображения Imagine.
Новите промени в политиката за поверителност на Meta отново напомнят, че безплатните продукти на големите технологични компании често идват с определени условия. Други технологични гиганти също използват взаимодействията на потребителите с AI, за да обучават своите модели. OpenAI представи метод за закупуване на продукти в ChatGPT, при който компанията получава процент от транзакциите, извършени в приложението. По-рано тази година Google, от своя страна, обяви плановете си за въвеждане на реклами в нейния базирания на изкуствен интелект продукт за търсене, наречен AI Mode.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари