Meta пуска платени абонаменти за Facebook и Instagram

Стоян Ненов Последна промяна на 20 февруари 2023 в 15:56 1812 0

Facebook HQ

Снимка Greg Bulla/Unsplash

Meta пуска платени абонаменти за Facebook и Instagram

Meta също ще предложи платени абонаменти за основните си социални мрежи. Марк Зукърбърг обяви, че услугата ще се предлага още сега и ще предоставя достъп до допълнителни функции в платформата, както и възможност за получаване на син маркер за потвърден профил.

Предложението Meta Verified ще се предлага за Facebook и Instagram. То ще струва 12 долара на месец през интернет сайта и 15 долара на месец през iOS и Android.

За да се абонира, потребителят ще трябва да предостави и потвърждение на самоличността си чрез лична карта или релевантен документ. В замяна ще получи син маркер за реален профил, както и достъп до допълнителни услуги.

Първата е, че публикациите на тези профили ще бъдат показвани на повече други потребители. Това ще е от полза за тези, които търсят по-голямо разпространение на постовете си в двете платформи.

Втората ще бъде допълнителна защита срещу профили, които крадат самоличността на потребителя и се представят за него. Третата е директен достъп до отдела за поддръжка на клиенти.

Meta Verified ще предоставя още „благини“ за абонатите. Сред тях са „ексклузивни“ стикери за използване в кратките видеоклипове за Instagram Stories и Facebook Reels. Абонатите ще получават и по 100 безплатни „звезди“ месечно. Това е виртуалната валута на социалната мрежа, чрез която потребителите могат да подкрепят свои любими създатели на съдържание. Една „звезда“ е 1 американски цент.

Meta Verified започва да се предлага тестово още тази седмица в Австралия и Нова Зеландия. Скоро ще е налична и за други държави. От услугата могат да се възползват само крайни потребители, но не и фирми. Има и изискване към абонатите да не променят името, датата на раждане и дори профилната си снимка. Ако го направят, ще трябва отново да верифицират профила си.

„В дългосрочен план искаме да изградим абонаментна услуга, която дава стойност за всички, включително създатели на съдържание, бизнеси и общността ни като цяло. Затова развиваме значението на значката за верификация, за да увеличим достъпа до нея и повече хора да могат да се доверят на профилите, с които взаимодействат“, коментира Meta.

Услугата на компанията напомня доста на Twitter Blue. Наскоро социалната мрежа на Илон Мъск пусна абонаментна услуга, която също дава достъп до значка за потвърден профил, макар и (засега) да не изисква лична карта. Не е ясно какви са допълнителните защити от фалшиви профили, като компанията казва единствено, че ще се извършва проактивна проверка.

Въпреки това Meta Verified изглежда малко по-добре обмислена услуга поне засега. Отзивите на първите тестови абонати ще покажат дали тя отговаря на очакванията.

Предложението на Meta идва и на фона на новото решение от Twitter. Компанията смята да спре двуфакторната идентификация през SMS за потребителите, които не плащат за Twitter Blue абонамент. Аргумент на Twitter е, че SMS верификацията позволява злоупотреби, когато профилът не е потвърден. Затова потребителите, които не плащат абонамента Twitter Blue, ще трябва да изберат да използват приложение за автентикация, хардуерен ключ или да останат без втора стъпка при влизане в профила и да разчитат само на парола.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !