Най-популярната социална мрежа към момента е Facebook, като платформата има над 3 млрд. активни потребители месечно. След това се нареждат YouTube с близо 2.5 млрд. потребители и Instagram, с около 2 млрд. активни потребители. Доста по-назад се нарежда X/Twitter, която по данни на Statista за октомври, има 666 млн. потребители. В класацията на платформата обаче не присъства една по-специализирана социална мрежа, която преживява своеобразен ренесанс.
Става дума за бизнес фокусираната социална мрежа LinkedIn, която е собственост на технологичния гигант Microsoft. В началото на ноември стана ясно, че тя има над 1 млрд. членове, а освен това се сдобива и с нови функционалности с изкуствен интелект за потребителите с премиум абонамент. Разбира се голямата новина е достигането на този голям брой потребители, което вече нарежда LinkedIn сред клуба на най-популярните мрежи, включително тези на Meta, един от големите конкуренти на Microsoft.
Интересно е да се отбележи, че около 80% от най-новите потребители в професионалната платформа са извън САЩ, което също е добро постижение. Иначе LinkedIn предлага безплатен достъп, но има и абонаментен план с цена от 40 долара на месец. Именно потребителите избрали този абонамент ще получат и нови функционалности с изкуствен интелект.
Тези нови възможности включват предоставянето на информация за това дали потребителят е подходящ кандидат за дадена работна позиция на база на данните от профила. Освен това системата може да препоръча някои промени в профила, за да се постигне по-висока степен на успеваемост за конкретна позиция. Инструментът е създаден така, че да помогне на потребителите да са по-сигурни в подхода си към дадена нова възможност.
LinkedIn също така въвежда и способност за резюмиране на дълги публикации с натискането само на един бутон. Така ще бъде генериран кратък списък с ключовите точки от текста, като те ще са персонализирани според потребителя.
Имайки предвид посредствеността на LinkedIn преди тя да бъде закупена от Microsoft, компанията може да се поздрави с успех в нейното развитие. Платформата беше освежена и стана по-привлекателна за по-голям кръг от потребители, които искат достъп до професионална информация на фона на останалите социални мрежи, които са по-лични. Предстои да видим как ще се развият нещата за бизнес социалната мрежа, но поне засега те изглежда са в позитивна насока. Разбира се винаги има възможност нещата да придобият и негативен привкус, което да доведе до отлив на потребители.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари